Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 2427 ggr
fiskargrabben
0

helt sjukt!

när jag var på bibiloteket idag såg jag något helt sjukt i akvariet de har låg det en snusprilla! men fiskarna verkade må bra, dör fiskarna av snus eller är det som med mäniskor blir bara beroende?

Luddeg
0

Låter inget vidare alls. Hoppas någon tog upptäckte den och tog upp den. Lite respekt borde man kunna ha!

www.shrimpshop.se/forum

JonteL
0

Tror inte gör så mycket skada egentligen. Då snus varken skadare eller gör fiskar beroende (tror jag), fast alla skitämnen som är i snus gör nog vattenkvalité väldigt dålig!

Jonathan Lundin

Driver: www.bettasverige.n.nu

[dynamitella]
0

Nikotin är dödligt för fiskar.

JonteL
0

#3 Är det verkligen det?

Då jag har läst på båda Zoopet och andra akvarieforum att någon/några hade med misstag slängt i lite snus, och fiskarna gilla det! Några andra(20-25 st) sa att han skulle prova igen och han gjorde det och fiskarna överlevde. Men som jag sa tidigare alla skitämnen skulle nog knappast vara bra för vattenkvalité.

Men nikotin tror jag inte är direkt farligt för dom flesta fiskar.

Jonathan Lundin

oh-la
0

med tanke på att nikotin är ett gift som bland annat använda i bekämpningsmedel, är vattenlösligt och kan ha ihjäl en människa i större mängder (nikotinet i ett par paket cigaretter kan vara tillräckligt för att döda en människa om det intas p åsamma gång). så ja, nikotin är giftigt.

JonteL
0

Jaha, då måste alla dom där fiskarna ha haft riktigt tur då.

Jonathan Lundin

oh-la
0

eller så är prillan i det akvariet med stor sannolikhet använd och innehåller väldigt lite nikotin :) vet folk som roar sig med att stoppa snus i småsill och kasta till fiskmåsar. de tycker dte är superkul att se fiskmåsen tvärstörta efter några minuter, så visst är det giftigt.