Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 7900 ggr
[xhristoffer]
0

silverhaj mal

Hej jag har precis köpt en silverhaj mal idag är det någon som har några tips att ge mig om den Tack på förhand :)

Otario
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på den, det är min pojkväns :)

Är det möjligt att se könet redan?

/ Emma

Otario
0

putt :)

/ Emma

MarieEriksson
0

Prova att läsa på INNAN du skaffar dig ett djur!!!

Silverhaj, Balantiocheilus melanopterus.

Den vill ha 22-25 grader i vattnet.

Den kan bli upp till 35 cm men oftast 20-25 cm.

Den vill ha ett Ph värde på 6-7,5.

Den är en stimfisk som vill vara i ett gäng på 4-5 st.

Akvariet ska vara minst 150 cm lång och volymen ska vara minst 250 liter.

Den kommer från asien.

[zannapettersson]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tänkte just säga det att det är en stimfisk.. Jag har haft sånna, om jag minns rätt så är honan större och det är skillnad på färgerna på fenorna..

klon
0

#3 har nog skrivit om silverhaj.

Jag sökte på silverhajmal som skrivits och hittade en bild som liknade firren i inlägget. Hoppas att jag kan få dit länken här (är nämligen inte alltid överens med datorn):

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=340

Där stod det lite info om den.

Otario
0

#3 Vi har läst på men missade av någon konstig anledning biten om att den var en stimfisk.. Får väl åka och köpa en kompis till den då helt enkelt. Det är en Arius Seemanni.

#4 Tack så mycket! Du skulle inte vilja berätta lite om dina egna erfarenheter av sorten? :) Hur du hade akvariet m.m? Vore intressant!

Eller hade du denna sortens silverhaj: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=266 ?

#5 Jo jag misstänkte det också.. Tack så mycket!

/ Emma

[zannapettersson]
0

Hej. Ja hade ju ingen erfarenhet av den arten och tydligen är killen som jobbade i djuraffären helt inkompetent, berättade att jag hade ett 60L akvarium, osv det gick så bra så.. kom hem läste om dom och det var verkligen för litet.. jag hade 4, tror att det är bra om du har lite mer än två , har för mig att man skulle salta en del. tyvär dog mina, en efter en vet fortfarande inte vad andledningen var, men annars är de roliga att titta på, när de är flera simmar de efter varandra osv :) hade dom ihop med indiska glasmalar och det gick fint, fredliga enligt min åsikt.. hade det ganka öppet med mycket sim yta på halva sidan av akvariumet, och en rot och döskalle prydnad, och mer växter på den andra, de höll sig mest till den öppna sidan :)

[zannapettersson]
0

glömde säga att zoopet.se har bra infortmation om fiskar :)

[xhristoffer]
0

#7 tack :)