Mossa
Ungefär hur lång tid tar det för (java)mossa att växa fast på en träbit? Så jag vet när det är dags att klippa bort tråden. :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tass, eller fena eller vad det nu heter… Vill också veta. :)
(trodde tråden skulle sitta kvar hela tiden..?)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Nej fiskelinan ska klippas bort när mossan växt fast, har jag läst mig till. Men har inte hittat hur lång tid det tar. :P
Äsch, jag kör på grön sytråd :) Den sitter, och kommer sitta där för alltid. Just java är inte så bra att växa fast. Flame är bättre på att leta sig in i porerna på träet.
Är det fake-mangrove, red moore, mopani eller annan rot?
Vad jag vet så är ju mopani och mangrove lättare för alla mossor att fästa vid, eftersom de är ihåligare i porerna. Min red moore är ju fast som sten, så jag vågar inte ta bort linan :D
Jag skulle tippa på typ 6 månader. För att vara säker.
Sytråd, det borde väl lösas upp så småningom? Därför jag körde på nylon. Den är tunn och väldigt diskret, tror den inte kommer synas mycket alls när mossan växt till sig.. så får väl se om några månader hur det är.
Är inte helt 100 på vilken typ av rötter det är jag har, faktiskt.
Jag använde bävernylon. Men om det kommer lösas upp så slipper jag ju ta bort det :) Jag har bara räkor som är uppe på rötterna, så att det samlar av tror jag inte är någon större risk.
Okej :) är de mörkbruna, eller mer röda?