Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 738 ggr
Bellabong
0

Skräpsnäckor, vad göra'?

Har plötsligt fått en massa små skräpsnäcke bäbisar i karet, har ingen aning om var de kommer ifrån Förvånad På många ställen står det att man ska mossa dem direkt, men jag har bara inte hjärta att göra det.

Finns det någon anledning till varför man inte vill ha sådana i akvariumet förutom att de blir sååååå många.

Finns det någon fisk eller mal som kanske kan käka upp dem i såfall. Har hört om någon, men jag minns inte vad de heter.

Tack :)

[vargflick-a]
0

hej det finns ju säck ätade snäkor å fiskar , sen kan du ja bara ta bort dem.  men dom gör inte karet illa , jag älskar mina skräpisar jag , tycker dom e fina och de håller karet i balans:Pkram

Bellabong
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Då gör de ju mer nytta än skada. Jag låter dem vara kvar, Skrattande

godisgrisen
0

Jag har aldrig förstått varför alla vill få bort sina småsnäckor. Jag har i alla mina kar och… ja de bor ju där då får de väl det då…

Faktiskt gör de endel nytta då de äter upp överbliven fiskmat och alger. De får också miljön i akvariet att se natyurligre ut. Så är det jättebra om man vill veta om man matar fiskarna lagom mycket för får man snäckinvation kan man vara säker på att man matar för mycketFlört.

Bellabong
0

Då matar jag nog förmycke :P Ska minska, för snäckorna är många, men jag tycker de e ganska söta. Glad

Lindzen
0

Är karet på över 150 L kan du skaffa dig ett gäng praktbotior som gör akvariet soprent på mindre än två dagar ;)

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se