Skräpsnäckor?
Har ju läst en del om dessa skräpsnäckor som alla tycks avsky att ha i sina akvarium. Tror att det måste vara sånna jag har fått i mitt akvarium nu. Fast egentligen upptäckte jag den första redan dag 1, men det är först nu jag ser dom regelbundet. Det är alltså riktigt små brunaktiga, nästan genomskinliga, små saker som glider runt och ser allmänt harmlösa ut. Är det skräpsnäckor? I så fall kan jag inte låta bli att undra varför folk avskyr dom så mycket, utgör dom något problem..? 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Det är nog för att dom kan föröka sig med en rasande fart och till slut "ta över" akvariet.. Sen kan dom ge sig på vissa växter oxå så man får en massa småhål överallt i bladen.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Än har jag inte sett några hål och snäckorna håller sig på en lagom nivå. Får se om dom kanske blir ett problem i framtiden… Om dom blir, hur blir man av med dom..?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dom kommer nog vara ett problem inom några veckor.. Dom blir hundratals på väldigt kort tid. Eftersom ditt kar är på bara 15 L så får det inte plats någon prakt botia tex som gör det soprent på snäckor på bara någon dag. Anentome helena (stavning?) är en snäckätande snäcka, dock så har ju du äppelsnäckor som isåfall kommer bli mat för den så det går nog inte heller "/ Jag skulle börja försöka ta död på de skräpsnäckor som finns om jag vore du.
Funderar på om inte fisken kalasar på dom små fulingarna. Jag ser någon ibland, men har aldrig sett mer än 2 åt gången. Tycker att det borde vara många fler vid dethär laget om dom förökar sig så bra…
Inte har jag gjort något för att få bort dom heller. 
//Lamina
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Krossa dem mot glaset. Det är mumsmums för firrarna :P.
Jag har också skräpsnäckor, men de har aldrig varit något problem för mig :P