Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2381 ggr
emmaekblad
0

Guppy

Hej jag undra om hur man kan få sina fiskar att få många yngel. Finns det något knep eller så?

Tack på för hand/ emma Flört

KerstinL
0

Se till att dom mår bra och att det finns av båda könen, då brukar det komma en massa yngel. Se till att ha mycket växter så klarar dom flesta sig undan föräldrarnas munnar ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Lindzen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bra och mycket mat ökar produceringen av rom.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

Sussi89
0

Man kan väl höja värmen i akvariet till 37-39 grader om man vill att guppysarna ska börja lägga ägg? Har läst det i min alvariebok :P

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

KerstinL
0

Guppy lägger inte ägg, dom bär äggen befruktade i buken. Samtidigt som dom släpper ut äggen sen så kläcks dom, så det ser ut som om dom föder levande små yngel. Det är därför dom kallas "levandefödare" eller "ungfödare".

Höjer man tempen till 37-39 grader så dör garanterat fiskarna, dom vill ha högst 27-28 grader i vattnet.

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Sussi89
0

#oj nu skrev ja fel :P Menade 27- 28 grader! ups

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

[dynamitella]
0

Mina har 26.5 och ynglar av sig som ja… guppys :)

Jina
0

Mina ynglar som tusan.

Haft dem snart en månad; 3 honor och 2 hanar.

Ett yngel är rätt stort nu, börjat färga ut.

Plus att det föddes två kullar nu i veckan med totalt 16 ungar (om jag räknat rätt). Och snart föds en till kull.

Så…hur får man dem att sluta? :p

Lindzen
0

#7 Hehe det är ganska svårt att få honorna att sluta föda yngel eftersom de lagrar sperma och befruktar äggen själva så fort de har födit :P Kanske om du tar bort hanarna från honorna för alltid, förr eller senare tar ju sperman slut (dock vet jag inte efter hur många kullar..).

Mvh Linda

Jina
0

#8 Jag vet, skojade lite bara.

Tänkte skaffa en kampis till mitt tomma kar och ge honom brakmiddagar av yngel istället!

Lindzen
0

Då blir han säkert glad ;) Han kanske dock är lite för långsam om han har långa fenor..

Mvh Linda

[Billkampfisk]
0

Annars kan du sälja Guppy honorna till mig :)