Tröttsamt! rampen sprack
Trött jag blir… Har städat och gjort iordning i akvariet, så skulle jag slutligen lägga på rampen igen. *PLUMS*, ja så trillae lysrören av från locket. De två lysrören sitter fast i sin metallställning men hålen där skruven satt fast i plastlocket är trasiga, skruvarnas huvud lixom gick igenom… Så, 3/4 hål är trasiga. Vad gör jag.. ? :S
Provosoriskt har jag lagt lysören på snedden över akvariet…
Mvh Ellenfyrkant
Låter ju lättfixat.:) …om skruvarna är iskruvade från ovansidan.
Gå och köp brickor - såna där runda, av metall med hål i. Hålet ska vara nog stort för skruven men skruvens huvud får ju inte kunna slinka igenom. Skriva lös skruvarna, lägg ihop allt som det ska vara, placera brickorna på ovansidan och dra i skruvarna igen :) Ett alternativ är förståss att köpa nya skruvar med större huvuden men då bör det nog vara precis lika långa och ha samma grovlek som de gamla… men det brukar vara lite svårare att hitta.

Fast skruven är lite skum, den är typ tillplattad så att botten på skruven är för bred för att ö.h.t. få tillbaka rampen på plastlocket. Men får väl prata med mmin far så löser vi nog det. *suck*
Är alla lock med lysrör i sketen plast?
Mvh Ellenfyrkant
ah, det är en nit och inte en skruv kanske? En ny nit? Annars kan skruv med mutter på andra sidan kanske gå?
Nä… alla är inte i sketen plast. Har plåt och på terrarierna har jag hembyggen i trä :)

Brukar både plåt och plast finnas på djuraffärer ?
Nitar, precis! :)
Mvh Ellenfyrkant
#4 tror jag väl :)

FIXAT! Det blev allroundband+skruv+platta+mutter. Kanon!
Mvh Ellenfyrkant