Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettalger
Läst 1850 ggr
pernillaa
0

Hmmm.... =/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj

har ett 375 liters kar med 2 axeloter, en öronål och några platy och Guppy. Har haft problem ett tag nu med fiskar som kliat sig, brunalger och vitt ludd överallt. Det här vita luddet är som..ja…svampar kan man säga. Det sitter överallt, på glaset, växterna m.m.
Vad är det här vita luddet?

Växterna har verkligen skjutit i höjden nå hemskt senaste månaden. Har rensat ur då och då.
Såg nu idag när jag satte mig ner vid akvariet och tittade upp mot ytan att det var ett stort mörkgrönt…nät ovanpå en växt som vuxit ända upp till ytan. Det är ett väldigt tätt nät, som spindelväv.
Vad kan det vara för något tro?

Visst finns det någonting man kan köpa i affären som hjälper till med bakteriebalansen, så den blir bra? Vad heter det(om det finns något sånt)?

// Pernilla

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
0

Har förresten kört med salt i karet redan, utan resultat.

Ha en bra dag! // Pernilla

GuUuLd
0

Det gröna "nätet" ser ut att vara väldigt mycket trådalger, eller något liknande..

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Lindzen
0

Det gröna har jag i mitt yngelkar som sakta börjar växa på bottnen (har inget grus) och lite på javamossan. Jag har ingen aning om hur det kom dit med det är väldigt lätt att ta bort, är bara som en hinna.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

KerstinL
0

Det ser ut som Cyanobakterier… HÄR kan du kolla om det finns någon bra lösning, har inte hunnit läsa igenom allt men… Annars googla på Cyanobakterier. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Crowone
0

Nåt vitt på botten brukar bero på övermatning. Dvs maten som blir kvar blir dålig. Det kanske är det som är cyanobakterier????

KerstinL
0

Det vita på botten är nog mest troligt mögel..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

TccT
0

Jo cyano är nog troligast. Funkar blandningen med till exempel öronålen bra?