Äntligen!!!
Nu har jag kommit igång med min färgodling på Körsbärsräkor! Ska fota i veckan som kommer så ska ni få se mina utvalda avelsräkor :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Oo kul! :D Ska du försöka få till nya färger eller vad är det du ska försöka få fram? :)
Jag ska jobba med den intensivt röda färgen :) alternativt att jag kör så mörkt som möjligt också :) många djuraffärer säljer så kallade "extreme red" vatianter på körsbär som är så bleka så det inte är klokt… Så vill få fram riktigt färgstarka exemplar! :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Coolt, ska bli kul att följa :)
Ja det ska bli spännande att se om jag kan lyckas :) mina räkor blir ju ganska så stora också så storleken är också kul att odla vidare på!
Vad kul! :) Precis som du säger om de körsbären som säljs i djuraffärerna som extreme eller som de kallas här super red så är de riktigt bleka och fula. De är nästan blekare än mina blekaste körsbär.
Nu har inte jag direkt färgodlat på mina men i mitt ena akvarie är de verkligen jätteröda, nästintill "sakuraräkor" (som är de allra finaste körsbären kallas) skulle jag gissa på. Vet inte om det kan bero på maten de äter eller vad det kan vara men alla blir RÖDA, de går tillsammans med mina L46 så de får väldigt varierande kost.
Är roligt om det är fler som kan få fram de riktigt röda, då de enligt mig är mycket finare! :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#0 När du har kommit igång lite och har några till salu så vill jag gärna köpa :D
Jag ska köpa sakura och odla på snart :)

#5 Oj, det var ena röda körsbär! Själv har man den lite tråkigare, minre röda, zoovarianten, fast de kommer från en privatperson.
#5 kommer dina från Lisen? :)
#9 Ja, ursprungligen kommer de från Lisen men det tog ett tag innan den jätteröda färgen började komma :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
De kommer från mig och ursprungligen från Kerstin :) hihi!
Ja just det :) Undrar om vi inte har pratat om det tidigare eller det kanske var äppelsnäckorna har lite dåligt minne :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Jo jag tror det XD