Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 3241 ggr
Deep
0

Skalarer + Tetror

Tjena!

Är det någon här som vet hur man får Skalarer och Tetror (av olika slag) att kunna gå i samma kar?

Har haft dessa fiskar i sekel tillsammans men det slutar alltid med att Tetrorna försvinner en efter en =(

Vill ha Tetror för dom e så jäkla fina i stim…går det att lösa tro?

Både stora och små Tetror försvinner efter hand,iallafall hemma hos mig.

miiz
0

jag är ingen expert på detta… men skalarer är ju inte så snälla av sig… dom kanske får dåligt med mat? lr ja… enligt deras mening kanske *S*

hur stort kar har du?? sj har jag ju "fredliga" nyckelhåls ciklider, och dom käka upp  mina tetrer så fort man inte gett dem mat i tid…

kanske samma "fenomen" där?

Ketang
0

Ett tips kanske kan vara att skaffa små scalarer när tetrorna blivit "så stora som möjligt". Annars får du nog helt enkelt köpa snällare fiskar ;-)

Deep
0

Har 4st. små Skalarer..dom är som en enkrona.Men sen har jag en gammal Skalar som är väldans stor,det är hon som käkar upp mina Tetror,detta sker alltid på nätterna.Mat har fiskarna så det räcker. Aja, jag får väl fortsätta att mata Skalarerna med Tetror tills den stora honan har dött…sen kanske de andra fiskarna växer upp tillsammans och inser att man inte ska äta barndomsvännerna :P

Tack iallafall för svaren!

Ratata
0

Har du mycket växter i avkariet? Har tetrorna någonstans att gömma sig när mörkret faller kanske storskalaren inte kommer åt dem lika lätt?

fiskargrabben
0

har scalarer med kardinal tetror och de funkar bra

Deep
0

Jag har ganska stora och täta växter där de kan gömma sig,men jag tror inte tetrorna håller sig gömda eftersom de åker dit en efter en ändå =/  Har ett 720l. Den stora Skalaren är lite över 7 år så den kanske inte lever mycket längre..kanske de andra Skalarena e lite snällare när de vuxit upp.