Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: berättelser-bilder-bildtrådar
Läst 4344 ggr
Otario
0

Fota fiskar på bästa sätt?

Undrar lite vad ni som fotar era fiskar använder för inställningar och objektiv på era kameror? Har försökt ta lite bilder på mina egna fiskar, men resultaten blir inte de bästa.. Tacksam för svar!

/ Emma

Lindzen
0

Jag anväder mitt standardobjektiv (18-55mm) och har på macroläge med blixt. Jag har en stor blixt som jag anväder, den är inte som den inbyggda blixen som gärna reflekteras i rutan. Färgerna på fiskarna kan bli lite förvrängda men bättre det än ett suddigt streck :) Vill man köra utan blixt så måste man ha bra med ljus och snabb slutartid.

Ex på hur bilderna kan bli på mitt sätt ;)

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

Otario
0

#1 Vad är det för blixt du använder? Ja, jag har testat med både blixt och utan och blixten reflekterar sig gärna på rutan så som du säger. Sjukt fina bilder! Mina bilder blir inte ens i närheten så bra :(

/ Emma

Lindzen
0

Tack så mycket!

Nu är jag inte så jättebra på att säga produktnamn då jag har ärvt den här blixten.. Men den är till pentax kameror (tror jag det står, vet inte riktigt hur jag ska tolka "For pentax program"), control range: 0.8~5 m, 2,6~16 ft. Det är det enda som står på blixten sedan vet jag tyvärr inget mer.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

Otario
0

Tack, tyvärr har jag inte Pentax utan Canon.. Lite synd. Men får väl leta runt lite på internet kanske :) Såg precis en annons här till höger på iFokus om "Objektiv, blixt och filter" från net on net, perfekt!

/ Emma