Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 3646 ggr
kajsalisah
0

Helena-snäckor?

Köpte två stycken i höstas….de var "på varandra" när jag bar hem dem i påsen… Delade på dem när jag kom hem och lade de i var sitt akvarie. Nu har jag hur många som helst!!! Förvånad Brukar de föröka sig av bara sjutton?? Antar att honan förökar sig med sina avkommor för det blir kommer nya pyttesmå hela tiden….

Ratata
0

Tur! De där brukar vara riktigt eftertraktade. Skaffade ett gäng helenor för att bli av med "skärpsnäckor" men tyvärr tyckte mina dumfiskar att stora snäckor var jättespännande medan små är helt ointressanta, så det slutde med att helenorna knappt visade sig, kunde inte försöka sig och skräpsnäckorna fortsatte att frodas -.-

Ratata
0

Kan tillägga att om du inte vill ha kvar dem är det bara att mata riktigt sparsamt så kommer de äta upp varandra till slut.

xxmammaxx
0

Sälj dom.. :)

kajsalisah
0

#2 Har ancistusyngel i karet och måste mata på med grönt så det bir svårt…. Får ta och sälja lite om de tar emot småttingar…

Ratata
0

#4 Annars finns det säkert privatpersoner som vill köpa, de är effektiva snigelbekämpare och ganska dyra i affären.

dragonstar
0

Om ajg vore du skulel ajg sälja dom. =) jag är intreserad av några =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.