Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 2705 ggr
gickan87
0

Vad heter fenformen? *kampfisk*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon här som kan klura ut vad min ena hanes fenform heter? han ser inte ut som någon av dem jag vet.

Ber om ursäkt för suddiga bilder men får inte till några bättre…

MVH Erika :)

gickan87
0

En till

gickan87
0

Närbild på ryggfenan

Lindzen
0

Veiltail (VT) :)

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

sussa08
0

Svårt att se när han är avslappnad :p tycker han ser ut som en vailtail men bara långa fenor på dessa bilder… Prova att ta en när han spärrar upp sig!

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Lindzen
0

Tips: Sätt ett spegel framför honom och fota, då komemr han garanterat spärra ut fenorna så mycket det går ;) Men jag tycker inte det ska kunna vara något annat än veiltail, delta kanske det kan vara men stjärtfenan går för ovalt.

Mvh Linda

sussa08
0

#5 håller med men är osäker för fenorna ser inte så hela ut XD vilket är vanligt :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Lindzen
0

Jag tror inte det är så ovanligt.. Inte med tanke på att inavel inte är så ovanligt och någon gång kanske några fiskar får en sämre gen som inte gör att fenorna går ihop så där ovalt. Jag har själv haft några hanar som inte har fenor som riktigt går ihop utan ser så där fransiga ut på topparna och jag skulle inte kunna kalla dom för något annat än veiltail :P

Mvh Linda