Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1091 ggr
Tetran
0

Scalare tuggar på Diskus

Hek. Jag har en fråga, är det vanligt att Scalare (tonåringar, typ lite större än en 5krona i kroppen) äter på en vuxen Diskushona?? Först o främsta har dom ju vuxit upp i samma akvarium, men Scalarerna var fler än Diskusarna.. Men jag tog dom på bar gärning!! Dom (Scalarerna) åkte ut därifrån med buller o bång. Honan har blivit biten på ett flertal ställen på ryggfenan och på två eller tre ställen på vä sida.. Hur vanligt är detta??

Tetran
0

Hej skulle det ju stå.. Tungan ute Har slängt i salt i Diskusburken för säkerhets skull..

TheUnknown
0

Jag är inte så bra på detta men jag har hört att det är rätt vanligt att de tuggar i sig andras fenor. Låter dock någon annan med mycket mer erfarenhet bekräfta detta.

sussa08
0

Scalarer är fenbitare, jag själv skulle aldrig sätta dom med Diskus för de är sp revirhävdande, och Diskus är känsliga…

Men som sagt så är scalare fenbitare

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Tetran
0

Dom har aldrig gjort nåt liknande förut, men.. Det finns ju en första gång för allt.. :(  Diskushonan verkar ganska hängig idag… Vad mer kan jag göra??