Varför ser jag inte?!
Jag blir galen…
Jag hittar yngel lite då och då, men ser aldrig vem det är som burit på de! Det lyckas alltid bara överleva 1-5 st, så jag vill hinna flytta över honan till ett mindre kar innan de kommer.
Men som sagt, hur små kan honorna vara som gravida? Vissa honor får ju en riktig kulmage när de blir gravida men mina honor får aldrig så stora magar. Många av de är mörka där bak, men vet inte om de är med yngel eller inte.
_Hur ser man om honan är gravid? Räcker det med att hon är lite mörkare baktill eller måste hon få en riktig mage?
Och en annan fråga, om man ser att en hane "leker" med en hona, kan man vara nästan säker på att hon kommer få yngel då?_

Jag har en Molly som både är tjock och svart bak men den har fått flytta ut i stora karet igen för det verkar inte bli några yngel där inte… Tyvärr har jag inget bra svar på din fråga, skulle gärna vilja veta själv ;-) Hittade ett mal yngel men jag har inte en aning om vem den kom ifrån. Den är nog tyvärr uppäten nu för jag lyckades inte fånga den och har inte sett den på flera dagar nu.
Mina mollys får oxå en stabil kula, i slutskedet på graviditeten uppvaktar hanarna flitigt då brukar där komma yngel 1-3 dagar efter :)

Min molly hane har uppvaktat honan i över en vecka nu, fortfarande inga yngel. :-(
Min svarta hona släppte ett 15tal yngel igår, idag var hanarna helt tokiga o jagade henne…skumt kan vara att de gör så både före o efter…

Nu har min molly hona ingen mage och inget svart kvar, måste ha släppt sina yngel i natt… frågan är vart dom tagit vägen… Min scalare har i alla fall fått flytta till dotterns kar nu! 
oj scalaren är kanske glupsk ;) De brukar vara nere vid botten först för att sedan hålla sig vid ytan i alla fall i mitt (har flytväxter) som de gömmer sig i..