Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: förlossning-bb-barnkammare
Läst 3536 ggr
Ketang
0

Jag har fått yngel!

I går satt jag som vanligt och glodde vid mitt kar ;-) Såg då att jag faktiskt har minst 4st små yngel. Ser ut som Guppy yngel, men jag vet att min Platy hona fått yngel som jag inte sett röken av.

Frågan är nu, hur gör jag för att dom ska få en "bra start i livet" ;-) Just nu bor dom i en yngel kasse. Men ska dom äta nåt speciellt, ska jag hälla nåt i vattnet eller ska jag bara behandla dom som jag behandlar dom vuxna fiskarna?

Jag ger mina fiskar röda mygglarver och torrfoder man kan köpa i viken matbutik som helst.

[hejhejnaffy]
0

Hej :)

De kan äta små mängdet levande foder ibland när de är ca 2-4 veckor och just nu ska du bara mata de med lite torrfoder =) ha det bra jag har också presis fått 15 yngel men ett dog så nu har jag 14 yngel

MiniAndMe
0

Smula sönder flingfoder till småsmå bitar, och mata inte för mycket. Rensa yngelkassen ofta, annars blir det mycket dåkliga bakterier som samlas. Lycka till! :D<3

Ketang
0

Jag har flyttat dom till mitt 54liters så där bor dom själva nu!

MiniAndMe
0

Okej :)

Men det är bra om du sätter en nylonstrumpa över pumpen så att de inte åker in eller fastnar i den, om du inte redan gjort det. :)

Ketang
0

Oj då! Det ska jag göra då!

[hejhejnaffy]
0

ja det är nog bäst =)