Platy till BB???
Min ena platyhona är gravid igen, hon födde för ca en månad sedan.
Förra ggn födde hon i akvariet och alla utom en blev uppätna.
Igår började hon gömma sej bland bladen och stod lixom stilla men blev störd av de andra fiskarna, så jag tönkte att det kanske var dax och satte in henne på bb (sånt plastkar som ligger i akvariet med galler i botten), matade dom å släckte ner för natten, hon har inte fött än.
Känns taskigt att ha henne där inne för länge, men hon verkar inte allt för stressad..
Ska hon va kvar där inne? Hur vet jag när det verkligen är dax??
Hon är tjock, man ser små svarta prickar i magen på henne (ögon?), och som sagt börja hon betee sej som att hon ville va ifred på lugnt ställe å föda..
Ta det lugt och jag tror du kan behålla henne där.
Har själv vart med om samma sak nästan…
hon kan vänta ett tag med tillslut måste hon föda på ditt bb. Sålänge hon inte ser uperstressadut är det okej att ha henne där ensam några dagar.
Max tre dagfar säger jag och jag tror hon kommer föda innann dess
=)
ja håller med kiyona =)
Oj, länge sedan jag var här. Tack för era svar!! Jag släppte dock ut henne, kände mej så dum. Sen dess har jag fått några kullar efter varandra med först en överlevande som nu är ganska stor, sedan en som är säkert "överlevnads-stor", en Guppy å tre platy men dom blev nog uppkäkade efter nn vecka för jag har inte sett dom sen dess i mossan..
Men tänker som så att om jag sätter dom i BB så kommer det KRYLLA av firrar å de kanske är bättre att naturen har sin gång *lite hemskt att veta att dom blir mat men iaf..*