YEEEES! :D
ÄNTLIGEN! ![]()
Igår fick vi se att en av våra L168or betedde sig lite konstigt i en av grottorna i akvariet, och började fundera på om de kunde vara så att de höll på och lekte.. Men efter en stund lämnade de grottan och då var jag ju såklart där och kollade in lite försiktigt, nyfiken som man är.. Grottan var tom..
Kollade till i akvariet nu på morgonen och såg att han betedde sig lite konstigt fortfarande och kollade in igen lite försiktigt och YES! Där låg han och fläktade på en romklump!!
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

grattis:D
Ursäkta men vad är det för djur? :P Har aldrig hört talas om…
Ha en bra dag! // Pernilla
Jag tror det e någon ovanlig mal :p hade en mal tidigare som var rätt så ovanlig och den hette något liknande
Grattis!! 
Håller tummarna för att det blir mååånga bebisar!!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Ja grattis! Verkligen speciellt. =)
Ha en bra dag! // Pernilla
Jag hoppas verkligen att det går vägen nu! :) Det roligaste är att det var i ett av sällskapsakvarierna de lekte och vi har inte gjort nånting speciellt, då vi inte trott att dessa var tillräckligt stora för lek.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Grattis!!!
Vad kul :D
kommer du sälja någon sen om allt går som de ska? :)
Om allt går bra kommer vi väl troligtvis sälja ett antal, beroende på hur många det blir.
//GuUuLd,
-IE Photography-

kan du inte visa bilder på föräldrarna:D
Har inga jättenya bilder på dem och kan inte säga exakt vilka båda föräldrarna är heller då de är 7st i karet.. hanen vet vi ju eftersom han vaktar romen men aja, här kommer några bilder iaf.
//GuUuLd,
-IE Photography-
en till bild..
//GuUuLd,
-IE Photography-
och en sista bild..
//GuUuLd,
-IE Photography-

söta:D
En fjärilspleco dvs. De är inte så sällsynta. :p
#15 Det beror nog på var man bor kanske..
//GuUuLd,
-IE Photography-
Hanen lämnade grottan och rommen efter lite mer än 24h. För att ersätta hans fläktande så satte vi fast en syresten inne i grottan för att få rörelse på rommen. Dock har en del av romkornen möglat nu men dessa har vi plockat bort, de kvarvarande romkornen (ca. 20st) ligger i en hemgjord "äggtumlare" som är tilverkad av en gammal fiskmatsburk, myggnät, gummisnodd ich en syresten.
//GuUuLd,
-IE Photography-
En bild på hur de ser ut där rommen ligger..
//GuUuLd,
-IE Photography-
Det mesta rommen har möglat nu men ca. 5st har kläckts..
//GuUuLd,
-IE Photography-

Vad synd att han lämnade. men roligt att nu försökte rädda de som gick och hoppas de fem reder sig. Vore fantastiskt roligt!
De små verkar pigga än sålänge iaf, ligger och viftar på svansarna hela tiden! :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
va kul :) hoppas dem klarar sig :)

Du får uppdatera oss lite då o då:)
//GuUuLd,
-IE Photography-

åhh, vad söt:D

#24 :D
Tyvärr dog de små kvarvarande ynglen! :(
MEN!
Idag hittade vi en ny romklump på ett annat ställe + att det är en annan hane! Hur länge den rommen funnits vet vi dock inte, då det är ett ställe vi inte kollar så ofta pga. att det är lite svårt att kolla in där.
//GuUuLd,
-IE Photography-

#27 , ajdå:( Synd. men roligt att det kom fler rom:D Fast inte från samma , men ändå:)
#28 Det är ju iaf samma art så att det är en annan hane och troligtvis en anna hona spelar ingen roll :P
//GuUuLd,
-IE Photography-
//GuUuLd,
-IE Photography-

#30 Åh, så duktig han är 
Han ligger fortfarande nu efter 2 dagar och fläktar på rommen :) Vågar inte hoppas på för mycket än dock..
//GuUuLd,
-IE Photography-

#32 kan du inte lägga upp lite bilder på ditt akvarium? Blev nyfiken på hur det såg ut!:)
#33 Menar du fler förutom det hon lagt upp i #27, eller har du missat den? *undrar nyfiket*
Precis som #34 säger så har jag bild på just det här akvariet i inlägg #27
//GuUuLd,
-IE Photography-

#34 o 35 jo, den har jag sett. men på nära håll:D Så man ser fiskar o sånt^^
#36 man ser nog inte så mycket mer fiskar iaf.. är bara ca. 5 endler Guppy och 3st Hypseleotris Compressa + L168, L239 & en L020 som går där i och nästan alla utom guppysarna gömmer sig för det mesta..
//GuUuLd,
-IE Photography-

#37. ok. du behöver inte om du inte vill. jag var bara nyfiken för jag tycker verkligen att akvarium är otroligt vackra:)
Hur gick det för den tredje kullen?
Det blev uppätet, är ju tyvärr lite svårare att lyckas kläcka dessa än den vanliga ancistrusen.. Vet ett antal som misslyckas hela tiden..
//GuUuLd,
-IE Photography-