Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 2482 ggr
sussa08
0

Färgodling!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu känner jag att det är dags att börja selektivt odla mina körsbär!

De flesta har en underbart vacker röd färg, medans vissa är nästan genomskinliga…

Täkte visa nåfra bilder på hur de ser ut nu, så kanske man kan få till lite bra före- och efterbilder! :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

sussa08
0

:) Massa olika färgvarianter på denna XD

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

sussa08
0

Och på denna med XD

Så, nu finns det lite "före-bilder" XD

hindul
0

Vad intressant!
Hur många "generationer" tror du behövs innan alla är röda? Eller, man kanske aldrig kommer dit?

sussa08
0

Ingen aning, men det lär nog märkas :) kommer bli massa jobb ett tag framöver XD

hindul
0

Hihi, ja verkligen! Tänker du enbart odla fram helt röda, eller ska du ha en massa akvarier för olika röda toner?

sussa08
0

Till att börja med blir det helt röda… Har för få kar för att hålla på med mer just nu tyvärr… Men olika nyanser vore skoj också! Ska se om jag kan tigga till mig fler kar xD

KerstinL
0

Ta inte bort alla bleka bara, hanarna är nämligen mycket ljusare än honorna och ibland nästan helt ofärgade.. Kyss

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

sussa08
0

Nä men målet är ju att hanarna ska bli röda också :) hihi

dragonstar
0

Ja här trro jag att alal blefisar är hanar och färgade honor.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

fiskargrabben
0

om du får några ljusa honor och hanar är jag lite intresserad om jag får för mina föräldrar =)

sussa08
0

Har massa bleka också:)