Räkfrågor
Jag ska ställa lite frågor om räkor!
1. Vad kan jag ge räkorna för mat? Klarar dom sig på alger, algtabletter och fiskmat?
2. Hur länge bär CR på sina rom? Jag har 2 honor med rom ?
3. Hur gamla blir amano räkor? Jag har 1 hona som är jätte stor och hon bär på rom? jag vet att dom inte kan få yngel i sötvatten, Det är synd att romen bara ska gå till spillo :(
Skriver till fler om jag kommer på…
1. Vad kan jag ge räkorna för mat? Klarar dom sig på alger, algtabletter och fiskmat?
Svar: Ja visst, men du bör ge de räkfoder, finns i de flesta djuraffärerna som har fiskar.
2. Hur länge bär CR på sina rom? Jag har 2 honor med rom ?
Svar: Just detta kan jag tyvärr inte svara på, men rekommenderar redbee.se, ett räkforum, de kan säkerligen svara dig.
3. Hur gamla blir amano räkor? Jag har 1 hona som är jätte stor och hon bär på rom? jag vet att dom inte kan få yngel i sötvatten, Det är synd att romen bara ska gå till spillo :(
Svar: Detta kan du säkert också få svar på i forumet ovan. =)
Lycka till! =)
Räkor är trevliga och fina djur. Skulle själv kunnat tänka mig kardinalräkor i framtiden, de är så vackra. =)

fråga 2. CR bär på sin rom i ca 30 dagar innan de kläcks.
fråga 3. runt 2 år, men just amanoräkor är en av de mest seglivade små räkor som finns, så bli inte förvånad om de hänger med länge.
en till fråga! Kan CR och körsbär vara i samma akvarie utan att dom Parar sig med varandra? (körsbär + cr)

jupp, men körsbären är större än CR, så risken finns att körsbärsräkorna konkurrerar ut de andra räkorna vid matning.
#4 så dom "blandar" sig inte?

nepp.
#6 Bra :)