Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1386 ggr
MajaL
0

Äpplesnack!

Har skapat en liten mötesplats dels med samlad fakta samt ett forum för alla som är intresserade av äpplesnäckor. Det är gratis att gå med, man kan få nyhetsbrev och bli länkad till om man har en hemsida/blogg.

Vill man skriva en artikel så är man också varmt välkommen.

Ni är välkomna in. FlörtGlad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MajaL
0

Kommer ni in?

Här är länk med adress: http://appelsnack.weebly.com/

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Stephanie
0

Tror du skrev applesnack i länken i #0 :)

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

exitingsvillemo
0

Varför inte bara diskutera äpplen härinne? Artiklarom snäckor är säkert välkommet här också =)

Sedan jag hittade iFokus hariaf jag blivit alltför lat, för att surfa runt på andra diskussionsforum, när allt finns tillgängligt här liksom :P

MajaL
0

#2 Haha, knasigt! =)

#3 Ja så kan man ju se på det. Själv har jag blivit lite skeptisk till forumen här. iFokus på gott och ont skulle jag nog säga. Många forum här känner man att stämningen är bister och otrevlig på, sedan finns det visst trevliga lite mindre också. Men samma folk driver omkring i forumen här.

Hittade för några dagar sedan ett litet forum om räkor, supertrevligt och med mera ingående och fördjupad info om just räkor. Tyckte det kunde vara kul med ett liknande för äpplen. Sedan tänkte jag att det mera kunde bli som en faktaplats.

Tror det är lättare att hitta specifik fakta om just det man söker på en plats som fördjupar sig på just det ämnet…

Trist att du säger att du tycker så. :/

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

TildaH
0

Måste skratta åt mig själv. Jag har läst om dessa flera gånger och hela tiden läst Äppelsnäckor. Men det är alltså äpple! O nog vet jag hur äpple stavas men ändå, inte en tanke på min stavning av snäcknamnetOskyldig

Ska kika in på sidan nu!

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

snailmilla
0
[nadvard]
0

Hemsidan är iaf väldigt fin! Jag tycker du har lyckats super bra! :)

MajaL
0

#5 Hihi. ;)

#6 Jo, jag vet, men tänkte det vore kul med ett forum också. Du har ju mycket mera fakta ännu dock. =)

#7 Tack så mycket, snällt av dig. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MajaL
0

Är det bara neggativa åsikter så tar jag bort det så klart…

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MajaL
0

Är det så att det inte alls finns intresse utan bara motsatsen så tar jag som sagt bort den, är ju trist att driva något som inte uppskattas. Är bara tråkigt att få sura miner och kritik.

Så tycker ni att det inte alls behövs så säg till som någon ovan gjort. Så jag vet vad ni alla tycker. Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[nadvard]
0

Det finns alldeles för lite sidor om äppelsnäckor!
Ha kvar den. Lägg till mer fakta och förbättra den hela tiden.
Se till att fler än bara de som hänger här får syn på den.

snailmilla
0

Hej!

Snäckorna är skickade, du har dem i morgon.

Med v hälsning

Camilla Thunberg

www.appelsnackor.webs.com

exitingsvillemo
0

#10 Mitt svar var inte alls menat somkritik!  =)

Kristall
0

#5: rent grammatiskt ska det faktiskt vara äppelsnäckor ;)

Det heter äpple när det står för sig själv men i ett sammansatt ord blir det istället äppel, t.ex. äppelpaj :P

Bara en liten parentes, hehe :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

TildaH
0

#14 Tackar, den behövde jag, för denna fundering har verkligen fastnat i skallen. Tur att man hängde med på svenska lektionernaOskyldig

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

MajaL
0

#11 Så som jag också tänkte…

#12 Tack, de kom fram idag! =)

#13 Okej. Men du tycker det är onödigt / inte behövs en till faktasida/forum om äppelsnäckor?

#14 Man blir förvirrad ibland. =P

Vad tycker ni andra?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MajaL
0

Sajten är raderad. Tyckte det kom för mycket negativa och sura miner. Så tog just bort den. Ska göra en sida till min uppfödning istället. Hoppas att de sura minerna inte ska föras över till den sidan också.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

exitingsvillemo
0

#16 har jag skrivit det? Jag bara påpekade att jag tyckte det vore bättre att starta ett forum här på iFokus omäpplen, eftersom jag gillar att ha alla mina favoritforum samlade så här somifokus har, det blir enkelt att hitta de forum man vill åt.
Min personliga åsikt…

[Emma-Rhino]
0

har inte varit inne på ett tag så vet inte vad det var för sida. Men är ju tråkigt att få negativ feedback. Har blivit väldigt förtjust i mina snäckor och vill ha fler! Så en sida om äppelsnäckor hade ju varit super. Pm:a din hemsida till mig sen, kommer inte vara negativ!

ps: bra intiativ.

snailmilla
0

#18  Det var nog inte personligt mot dig, Maja insåg nog att det redan finns en informativ sida på engelska (och fler språk går att välja) och en redan populär sida på svenska. Så det skulle nog bli svårt att starta upp en faktasite till utan att bli lik de andra två.

MajaL det blir kul att se om din egna uppfödning!

Må så gott!

Camilla

www.appelsnackor.webs.com

exitingsvillemo
0

#20 informativa sidor kan det aldrig bli för mkt av, däremot forum för diskussioner.

MajaL
0

#18 Det var en fråga, inget du sagt. :)

#19 Tack vad snäll du är! =)

Jag har raderat sidan helt dock, så jag kan inte PMa den till dig.

#20 Nja, så var det inte faktiskt. Den på engelska är ju just, på engelska, alla kan ju inte engelska så bra att man kan ta sig igenom hela den sajten. Sedan finns det en kort sammanfattning på svenska, men inte alls lika mycket och detaljerat. Vill även påpeka att en informativ sida på svenska, är otroligt lite. Kollar man på nästan vilka andra ämnen som helst så är det långt många än fler.

Så värst mycket om bara min lilla uppfödning finns det inte att skriva om. Så det lär ju inte bli något stort. Tror det kan bli typ en sida..

#21 Nej, det håller jag med om. Höll på att skriva en massa artiklar om saker jag inte sett någon annanstans. Anatomi bland annat. Fast det kommer väl dyka upp någon annanstans nu bara för jag skriver här att det inte finns sådant på svenska.

jag själv tycker inte att man kan hitta allt på de svenska sidor som finns. Så jag hade tänkt skapa en sida med mera och djupare fakta. Sedan var det ett litet diskussionsforum, där man kunde ställa frågor mm.

Släckte ner sidan för att jag tyckte (inte alla) att folk var så negativa, kändes som om somliga till och med blev sura och störde sig på mig något enormt. Men jag tycker faktiskt det är ganska tasktigt att ta för givet att man skulle skapa sidan på samma sätt och med likadan fakta, tråkig tycker jag att det är, väldigt tråkigt. Det måste ju kunna finnas flera sidor på internet om samma saker, tänk om det bara fanns en sida om var sak på hela internet. Det skulle ju både vara tråkigt och inte speciellt djupdykande faktamässigt.

Därför tog jag bort sidan och bara därför.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Emma-Rhino]
0

håller med om Anatomi delen. De har ju en massa grejer över kroppen. =) Menade pm om din uppfödningen sen =)

MajaL
0

#23 Ja visst, och i kroppen framförallt.

Jaha, ja det kan jag göra. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[nadvard]
0

Jag tycker du ska fortsätta med sidan! Skit i de negativa, finns många som hade uppskattat en sida med =)

MajaL
0

#25 Jag har funderat över det, håller på att restaourera den lite smått, men det kommer en ny adress när den är klar.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

anne-22
0

jag tycker också du ska fortsätta och som du säger kan inte alla engelska så bra.

om du har ork och tid så skulle jag alla fall gå in på sidan.