Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2153 ggr
akvariet
0

Funkar det?

hej, idag skall jag åka och sälja en massa yngel. dock bara hanar då honaorna har blivit med krökt rygg…

hade tänkt ha kvar min alra äldsta fisk (guppyhane) men han vill kanske inte bo helt själv i akvariet av sin egen art. kan han bo själv i akvariet eller skall jag spara en av guppyhanarna som sällskap till honom?

hade tänkt sluta med guppys så kommer nog inte ha någon hona kvar som kan fixa mer yngel. honorna lär ju dö snart ändå.. (hade inte tänkt avliva de)

däremot de två hanarna får leva så länge de orkar då en av dem är med från uppstart av akvariet:D

tack för svar

akvariet

akvariet
0

ni behöver inte svara längre!

har sparat 2 kompisar till honom:D

doby653
0

btw böjd rygg är saltbrist! köp ektozon salt 1 tsk per 50 l. Säger de inte sånt när ni köper fiskarna att ni ska ha salt?

TccT
0

Salt är inte ett måste till guppy

Mixidoo
0

Det är i stort inga sötvattensfiskar som måste ha salt. Sköter man akvariet som man ska så behövs inte salt alls. Får man en nitritspik så kan man minska skadeverkningarna av nitriten genom att ha i salt.

Dessutom är salt bra mot svampinfektioner.

Annars behövs inte salt.

Krokiga fiskar och hopklibbade fenor beror på sjukdom.

Genom att variera fodret eller ha i vitaminer i akvariet drabbas fiskarna mycket sällan.

sussa08
0

Finns massa orsaker till krökt rygg, honor kan få det efter de ynglat, yngel kan få det pga inavel… Samt det redan nämnt ovan!

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08