Fiskdöd
Okej jag köpte Kardinaltetror på djurafören för några väckor sedan och nästan alal dog. så jag åkte in och tästade vattent utna resultata och fick då ett tillgodokvitto i går köpte vi hem 10 nya.
vi hadde 2 stycken sedan innan.
I dag är det 9 st. va fasen händer med dom? äter dom upp sig själva? fattar värkligen itne varför dom bara dör.
Han det var någon sjukdom som inte syns?
Vad har du mer för fiskar?
De som är i karet som överlevt är 8 kardinaltetror en liten mal på ca 3 cm och en guppihane och en guppihona. samt 9 Körsbärsräkor.
Inget mer än de, hadde flera guppis och tetror innnan men dom har försvunnit.
Hur stort akvarium har du och vad har du för filter, växter mm?
Hur har du gjort när du släppt i dem i akvariet? Och vad har vattnet för temperatur?

Mvh Stephanie 

Tempratuern är just nu 24 grader vid ytan. Det varierar lite idag har solen legat på så då blir det gärna någon grad varmare.Vet inte om det är bra temp eller ej.
Jag la påsen i de släckta karet i 40 min sen öppnade jag påsen och skopade i lite vatten och väntade skopade i lite till vätnade.. och så gjordejag tills påsen nästan var full.
Då hälde jag i tetrorna i karet och lät lampan vara släckt yterligare 3 timmar innan jag tände.
Mata gjorde jag inte förens nästa dag.
Förljde instruktionerna från afären fast la till ite längre tid på insläppet denna gång.
Är somsagt väldigt ny på detta med fiskar =)
Just de karet är et 54 L vad jag har för växter har jag ingen aning om… De mästa komemr ifrån fålk här på iFokus. kan fota i mrognon och lägga upp bild här.
Pumpen vet jag inte men den ingick i startpaketet Tror det var något med Eichman Har täckt för täkten med en strumpbyxa och papprera när någonstans vet itne vart exsakt. Men det skulel var en bra pump enligt dom på afären. Den sitter iallafall i karet och har rätt stora hål så i början fick jag rädda några fiskar och räkor som fastade innuti och simmade runt där.
Även om det nu inte skulle vara fel på vattnet - häller jag aldrig i vattnet som kommer från djuraffären i mina kar.
När jag har koppat färdigt de nya fiskarna, lyfter jag över dem i nya karet med en liten håv istället.
Hoppas ni hittar felet.