Väldigt vackra! Jag gillar mest hanarnas långa fenor!:) HOnorna ser lite tråkigare ut.. men de har häftiga färger de också, tyvärr kan jag ingenting om fiskar så jag kan inte säga vilken färg honan är;)
#4 ser jag tyvärr inget ct i, men det kan vara min syn :) Den är inte kännd för att vara den bästa! :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Ångrar mig på PMet jag skrev… Hane nr 1 verkar vara en combtail… Betyder att det är en mix på två olika fenvarianter med CT i… Älskar som sagt stjärtfenan XD
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Så fina kampar du har!
Är sugen på att införskaffa några snygga honor till min hane här hemma. 
MVH Erika :)
Hane 1 är nog troligast rosetail (RD), hane 2 är helt klart crowntail (CT).
Hona 1 är nog vanlig deltatail (DT), hona 2 är faktist inte CT, hon är deltatail, hon kan se lite fransig ut kanske för att hon någon starns har lite CT i generna eller också så är hon bara fransig på fenorna helt enkelt, men CT är hon då inte. Hona 3 skulle jag nog gissa på deltatail.
#3 är en Grå/svart Metalic
Det är en väldig ovanlig färg för honor!
Jonathan Lundin
Driver: www.bettasverige.n.nu
#13 Jag tycker faktist hon ser lila ut och inte grå/svart.
#14 tror det är så att den är ljusgrå och sen att den ser lila aktig ut på kortet!:).
Jonathan Lundin
Driver: www.bettasverige.n.nu
Tack för svaren allihop! 
En snabb fråga, vad kan det bli för avkomer om man odlar på #1 och #4??

wow vilka fina bilder! Älskar #2 mest….<33