klogrodor med fisk??
hejsan!
jag undrar om man kan ha dvärgklogrodor med fiskar och i sånnafall vilken fisk?? :)

#1 men kommer inte grodorna äta upp dom då? :)
#2 Jaså menar du stora vita dvärgklogrodor?
Då går det inte med små fiskar… Då får man ha några mer :/
#3 Ojsan vad sa jag.. Jag menade så klart klogrodor!
Är dom vita är det inga dvärgklogrodor. Har haft med t ex fjärilsfisk och platy.
#6 Nej jag vet jag skrev fel :P
Vi har dvärgklogrodor !

#3,7 ja jag har 1 vit klogroda och 3 dvärgklogrodor :) men skulle man kunna köpa typ 2 guldfiskar?
#4 det har jag också tänkt på att göra :P hehe
Vill du ha dvärgklogrodor får du skippa guldfiskar/slöjstjärtar. Den vita måste du göra dig av med innan den börjar försöka trycka i sig dvärgarna. Jag skulle inte ha den vita med slöjstjärtar heller. Kan bli så att dom stressar varandra.

#9 jaha :O men dom har gått ihop jätte länge nu och den vita är kanske 6 cm och dvärgarna är 4 kankse :) så grodor går absolut inte ihop med fiskar?? "/
Innan klogrodan vuxit ifrån dvärgklogrodorna funkar det väl. Men den vita blir ju större och med tiden blir rätt säkert dvärgarna något som passar i munnen på den vita. Går med fisk till båda sortena men måste vara lite lugna till dvärgarna. Vanliga klogrodorna får istället inte vara för små och lugna fiskar. Har själv haft t ex vanliga klogrodor med fjärilsfisk och Platy som sagt. Slöjstjärtar går ju och bökar runt och med lite otur kan en dvärgklogroda slinka med när slöjstjärten vuxit på sig den oxå.

#11 okej inte bra :( får nog hitta något bättre ställe till min lall vida sak då "/ okej :)
Är inte platys ganska små att ha till en klogroda? Jag är nämligen på jakt efter nåt jag kan ha när mina två "misstag" växter till sig… Skulle ha dvärgar men fick stora. :)
Puffsi puffs… :)
Ska ha äppelsnäckor var tanken, men skulle gärna ha nån sorts fisk också…

#13 haha xD jag vte faktiskt inte om dom är det :S