Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 3792 ggr
imsuchadiva
0

Växtnäring

Någon som kan tipsa om en bra växtnäring?

Tänkte åka iväg idag och köpa någon ny växt så tänkte köpa lite växtnäring då också.

CaithSith
0

PMDD använde jag i mina sötvatten, främst pga att det var billigt, och det växte som bara den. Dock har jag bara sett det på akvarielagret till salu i butik, jag brukade beställa från internet

SofiaBlomberg
0

Jag kan också tipsa om PMDD, enkelt och billigt och växterna mår fint som tusan =)

Det kan för övrigt inte skada fiskarna :D

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

imsuchadiva
0

Var ner till zoobutiken nyss, köpte två nya växter och någon växtnäring. Sen fick jag ett häfte om växtnäring.

MsNattiz
0

vad är pmdd egentligen?
sökte lite snabbt på det, så stog det att man blandade det själv typ?
finns det att köpa i zoobutik?

CaithSith
0

Det finns på akvarielagret, vet inte hur vanligt det är att övriga butiker tar in det

http://www.pmdd.se/

Där går det att beställa och ja, man blandar ut det själv  Glad Man får hem 3 påsar med olika pulver i som man blandar med vatten i små petflaskor.

[aammE]
0

Vill bara varna för att räkor + PMDD inte är en bra kombo.

Lindzen
0

Jag har bara torv i mitt kar åt västerna (den ligger under sanden) och det funkar super, växer som tusan! :)

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

imsuchadiva
0

#7 Vad för torv?
När folk säger torv tänker jag på sånt man strör med hos hästar..

Lindzen
0

Det finns att köpa i förpackningar, jag har två förpackningar till mitt 180 L och jag tycker att 1 räcker till det egentligen :P Men det är som torr torv, typ.. jag vet inte hur jag ska förklara, men går du in någonstarns där de säljer fiskar och frågar efter torv till akvarium så tror jag dom kommer visa dig det :)

Mvh Linda

imsuchadiva
0

#9 Aha, akvarietorv alltså ;)

Lindzen
0

Precis ;) Som torkat brunt gräs och barkbitar. Kan tipsa dig att innan du lägger i det så låt torven stå uppblött i en hink i några dagar innan, det färgar av sig som bara den. Byt också vattnet i hinken minst 1 gång om dagen också :)

Mvh Linda