Pytte räkor
Mina Körsbärsräkor har fått massor med bebisar… Vad ska jag tänka på? Vad äter dem?
de äter alger och rester mm mm precis som de vuxna :) De sugs lätt in i filter och pumpar! En nätstrumpa kring insug brukar hjälpa XD
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Bara så du vet (kan vara kul att veta xD) så är det räkorna jag köpte utav dig som varit så duktiga =)
Det har jag läst tidigare, så nätstrumpa kör jag redan på :D
Tack för svaret!
hehe vad skoj! :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

jag har märkt att det blir en högre grad överlevande smått om man stödmatar de små med yngelfoder, eller annan mat med väldigt små partiklar. eftersom även de stora räkorna äter alger och annat smått kan de små ha svårt att konkurera om maten nämligen.
hm, kan det räcka om man maler ner lite flingfoder till pulver kanske, tror du? :) En smart tanke, jag har inte behövt tänka på sånt do jag har en syot stenhög täckt med mossa i mitt kar, däe räkbebisarna växer upp

jag har en mossvägg i min burk som räklingarna gillar att sitta och plocka på. har man runt 15 vuxna räkor och ett 40, 50-tal räklingar i en 60 l burk så kan det vara bra med stödmatning :) jag har i alla fall märkt mycket skillnad på antalet levande räklingar :)
vanligt flingfoder borde gå kanon om man kör det i typ en mortel. har aldrig tänkt på det eftersom jag inte matar mad flingor. men varför inte!
heeh ja mina blir sjukt många ändå, dock har jag ca 300l som de kan kömma sig i och har frodats i ca 2 år snart XD
Men slänger ofta ner en algtablett i mossan när jag matar också XD

haha! ja, jag har ju bara höggraderade CR i mina burkar, och de kan vara så satans känsliga :P nu ska vi se om det inte blir lite lättare att hålla ordning när jag får en ny burk…
oh najs, hör av dig när du ska sälja XD *tihi*

haha! ja, det ska jag absolut göra ;) har ett par riktigt spännande småttingar, ej könsmogna som jag vet bär på anlag för KK och RR, samt att jag såg ett helvitt, en SSSS-räkling (antagligen golden) i burken igår och en idag, samt en hel liten drös svarta SSS så det här blir nog fint :)