Vill ni byta?
Hej
Har fått enorma mängder flytväxter som jag skulle vilja bli av med. Vill helst inte slänga men nu är det så fullt så de andra växterna inte får tillräckligt med ljus och börjar dö. :P
Vet inte vad den heter eller om det finns något intresse för den men jag tänkte att om det är någon där ute som har musselblommor(pistia stratiotes) som skulle kunna tänka sig att byta ett par sånna mot en stor mängd av de flytväxter jag har så vore det kanoners. =)
Börjar nu bli för kallt snart att skicka växter via post så vi får vara snabba och passa på nu.
// Pernilla
Ha en bra dag! // Pernilla

Andmat? Usch…
Vadå andmat? :P

Är det inte andmat på bilden?

det är salvina natas på bilden:D så du har överflöd av salvina eller det svenska namnet kanske man skall använda, de heter Simbräken på svenska:D

Då ber jag om ursäkt =)
Jag köper gärna om du säljer:)
Ja alltså jag har tonvis och åter tonvis av dom. har både mitt 375 och mitt 165 liters totalt täckt av dom. Hur mycket vill du ha? Har du någon annan rolig växt att byta med istället kanske? =)
Vill helst byta. =)
Men kan tänka mig att sälja också.
Tyvärr inte :( har precis nystartat ett nytt akvarium där jag tänkte ha till mina guramis och då behöver jag verkligen flytväxter, i mitt andra har jag mer "vanliga" växter men de har tyvärr inte spridits sig så mycket än :/ så har nog inget att byta tyvärr
Efter som det sprider sig ganska fort så behöver jag inte så mycket alls:)!
Jag byter gärna men har inga flytisar… :P
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Okej. Vad har du för andra växter sussa08?
Loliviah, en dl, vad kan du tänka dig för pris på det? Vet ju inte riktigt vad frakten går på heller? =/ Ska kolla det imorrn.
Det roliga är att det började med att jag av misstag fick med mig EN sån här växt från en fisk-affär en gång och sen small det bara. XD
Ludwigia repens super red, valle (stor) extremt kort valle som jag kallar det för jag minns aldrig namnet… Javamossa, javaormbunke…. typ XD
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Borde väl räcka med 2 frimärken egentligen på ett vadderat kuvert med växterna i en plastpåse?
Valle? Hittar inget på det namnet…
Vallisneria eller?
haha ja :)
Två frimärken borde räcka ja ;) men säg du ett pris så får vi se :)
Skulle du kunna tänka dig att byta med en sån där stor vallisneria och en ludwigia repens super red?
Nä jag är så uuuurusel på priser. Bättre att ni säger. Jag gör bara bort mig annars. XD
Men samma här har aldrig köpt flytväxter förrut så vet inte vad som e rimligt :p
Någon annan här, haha, sätt ett pris på en dl av de där flytväxterna längst upp. XD
Det låter bra ;p
Nä men gör väl ett försök ändå och sen får du väll skälla på mig om du skulle känna att det är för dyrt. Vi lär oss tillsammans här nu då. XD
30 spänn? + 12 kr frakt
great :D PMa mig så kan vi gå in på detaljer :)
Det låter nog rimligt skulle jag tro :) har du nån e mail där ja kan skriva min adress. ? Char du nått konto där ja ska sätta in pengar :) eller ska jag skicka dom ?
Eller ja du kan pma mig och skriva adress osv
hmmm, din sajt var inte aktiverad…. =/
Okej , mysko hur aktiverar man trodde ja gjorde det då ja gjorde medlemen
Jag vet inte. XD
Nä men enkelt. skriv till min mail Pernillaa85@gmail.com istället. =)
Okej gör det nu :)
Har skickat nu ;p det kanske ser lite konstigt ut men skickar ifrån mob ,men ska sova nu men kollar mejlen i morgon och sätter in pengar då med ;)
Det blir bra det. Du har fått svar också. =)
Någon fler som vill byta eller köpa? =)
Du har läst mitt mejl va :) ?
Jodå det har jag. =)
Jag vill köpa. 
Samma pris för dig då säger vi, 30 kr +12 kr frakt. Det blir mer än en dl alltså. 1 dl är inte så mycket. Vi säger 2 dl. Har skickat 2 dl till dig också livia.
Skicka ett pm till mig med din adress. =)
Jag använde ett redan använt vadderat kuvert för dig Livia. Ska jag köpa ett nytt kostar det 10 kr och jag behöver 2 frimärken vilket blir 12 kr så totalt alltså 22 kr för frakt om man använder vadderat kuvert. =/
Så för dig livia går det bra för det kuvertet var redan använt men är det någon fler som vill ha vadderat så skulle jag vilja ha extra för det. Alltså 22 kr frakt. Annars kan man väl prova med ett vanligt kuvert…
HAr du bubbleplast hemma så är det bara att linda in och skicka med diet… Man kan vaddera på andra sett med (ex tidningspapper) :)
Har ju tyvärr ingen bubbelplast hemma men tänkte att toapapper eller tidningspapper borde fungera. =)
yes :)
Jag har svarat på ditt PM, ber om ursäkt för att det tog sådan tid. 
Nä men det är ingen fara #44, det var bara jag som var för otålig. :P
Jag har även lite "Taiwan moss" till salu och en växt…som jag inte minns vad den heter. :P
Det är bara småskott dock och pga alla flytväxter som blockerat ljuset så har dom hunnit börja bli lite bruna på vissa blad…. =/
Ska ta ett kort på ett nysatt skott så ni får se eftersom jag inte minns namnet. =)
Fick den inte i brevlådan idag, men då borde den komma i morgon:)
Vad konstigt. Ja den är skickad i alla fall. Nu blir jag orolig att det ska bli något problem så den inte kommer fram och jag får dåligt rykte. =/ Hur som helst skrev jag avsändare så kommer den inte fram till dig så kommer den väl tillbaka och så får jag göra ett nytt försök. Men jag har kollat så portot räcker i alla fall med säkerhet så det ska inte vara det….
Det är nog ingen fara :) kommer nog fram i morgon ska du se :D
Har ni fått era växter idag? =/
Alltså det här är helt sjukt, det är redan proppfullt igen i akvarierna. =l
Hej jag är sugen , det är ingen fara för mig om det blir för mycket så jag ahr en sköldpadda i ett akvarium som förmodligen äter dom ;)
Skulle du vilja byta mot någon äppelsnäcka, jade , blå , lilarandig? :)
Har tyvärr inga flytväxter att byta , :)
Fick idag ;D
Vad bra Livia. Var dom i bra skicka då? Eftersom det tog en dag extra…. =/
Skickar pm till dig #52 snart.
La ner dom direkt, de hade blivit lite "torra" men de klarar sig nog.
Ja och skulle hälften dö så växer dom ju otroligt snabbt. Mina i alla fall. :P
Jag har fått växterna nu.
Tack för snabb leverans! Växterna var jättefina.
Växterna kom idag och dina är skickade :D
Bra bra. =) Skickade du dom igår eller idag? Tänkte nu är det helg och de kom inte fram idag… =/
Är helt förtvivlad över alla nedrans flytväxter. Blir tvungen att slänga ändå. Har alltså 150cm-50cm yta FULLT med flytväxter. De är så många nu så de ligger i två lager på vissa ställen. Har slängt ca 6 dl idag och det är ändå för mycket. =/
Har gått igenom och slitit bort växter som är nästan halvdöda på botten för att de som lever ska få en chans. Ca 50% av växterna försvann nu så det ser för hemskt ut i akvariet just nu… XD
#64 Jag har likadant, det blir fullt med flytväxter om man inte slänger lite (rätt mycket egentligen) vid varje vattenbyte :P
Har du kvar av flytväxterna? skulle vilja köpa 1dl men beror på priset osv. maila mig så mailar jag åter adress osv mvh karina har inga växter att byta med har nystartat akvarium osv så du vet
Pernilla, jag rensar ur och kastar massor av pistia från mitt 180liters kar varje vecka.
Hoppas du är medveten om att de växer minst lika fort som de du har nu. =D Hojta hur mycket du vill ha. ;)
Du vill byta alltså? =) Skulle vilja ha 2 kanske 3 dl om det går bra. =)
Sussa, jag fick växterna igår. De mår jättebra. Smart med snusdosa. Haha, blev lite fundersam. :P
Har hela ytan täckt, så du kan få mer än så om du vill.
pm:a mig adress osv, så lägger jag dem på lådan idag. ;)
Tar gärna 1dl i retur från dina, kan jag lägga i lilla 27lit karet då jag nog undviker att blanda dem i det stora. =)
haha vad bra att de mådde bra! Ja jag är lite rädd om ludwigian, den är lite skör så en snusdosa är perfekt för dom XD
#46 det är en Hygrophila diformis, även kallad flytormbunke. Den kan både planteras eller bara flyta runt. Bladen ser lite olika ut om växten är planterad under vattnet än om den flyter.
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Hehe, Pernilla, jag har samma bakgrund i mitt kar som du har på sista bilden. ;)
Haha, kul. :P
La ditt paket på lådan i eftermiddes, så vi får väl se hur snabb Posten är. ;)
Ja ditt borde komma idag också. Tyvärr var jag så stressad igår så risken är att det inte ryms i brevinkastet men det borde det göra. Det blev skrymmande-avgift på det och jag hann inte hem och ändra i paketet. Men nu vet du att det är påväg så kommer det inte snart så då vet du var det är. (för visst var det så att det strulat med avier och sånt för dig?)
Jo - men det märker vi. ;)
Vädret är ju inte soligt och hett längre - så de borde klara sig. =))
Var ett sött litet vitt paket som damp ner genom brevinkastet för en stund sedan. ;)
Så nu guppar en del av de små gröna växterna i det lilla karet - inga som hade torkat ut alls.
Tack! =)
Ja men vad bra. Jag har inte fått ditt idag men då kommer de väll imorgonbitti. =)