Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: förlossning-bb-barnkammare
Läst 2745 ggr
mccazz
0

Lek på Farlowella sp.!

Igår såg jag minsann att mina farlowellor har lekt! Hanen vaktar 20-30 ägg de lagt på glaset och 2st yngel hade redan kläckts Cool Nu ska det bli spännande att kika ner i lokalen ikväll för att se hur det utvecklat sig!

Jag trodde inte jag skulle kunna få lek på dessa då de verkar svåra, men det kanske är uppfödningen av ynglen som är svår?

*vink vink*

Ratata
0

Vad spännande! Grattis och hoppas det går bra med ynglen! Måste erkänna att jag är lite avis, grenmalar är väldigt fräcka fiskar med sitt speciella utseende :)

mccazz
0

Tack och bock =)  Igår kväll hade 7 yngel kläckts så ikväll hoppas jag på att även de sista äggen kläckts! Himla spännande med bebisar!

Ratata
0

Ja! Uppdatera oss gärna :)

mccazz
0

Igår kväll var 11st kläckta vad jag kunde se, och det fanns 5-6st ägg kvar. Jag håller alla tummar och tår för att småttingarna ska klara sig!

Jojsan
0

Vad kul! Hoppas de klarar sig!

mccazz
0

Nu har vi äntligen kommit hem från BB med vårt egna Yngel =)  Jag har varit hemifrån en vecka så när jag väl kikade in i lokalen igår blev jag glatt överraskad, arlowella-bebisarna lever och pappa vaktar en ny omgång ägg! Det är babyboom i lokalen med yngel på jullar, ansictrus, påfågelgobys osv. *glaaaad*

KerstinL
0

Grattis till alla yngel, inklusive erat eget!!! @-}-}---

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

CaithSith
0

Grattis Skrattande