Vilket filter?
hej, är nu trött på att se det fula svarta innefiltret i akvariet och tänker nu göra något åt det, nämligen köpa ett nytt filter som sitter utanpå akvariet så att det blir mera plats i akvariet…
någon som kan något om dessa filter som sitter utanför akvariet? hur sköter man dom? kostar i affärer? rengörning mm.
Tack på förhand:D

Kan rekomendera ett "eden 501" ytter filter, tyst o bra 

okej, får la kolla efter det extra noga då om det är så bra:D funkar det i mitt fjuttiga kar på 52 liter tror du?

Har för mej det är upp till 60L, men kolla upp det för jag är osäker och har slängt kartongen.

okej.. låter ju bra:D
men hur fungerar ett ytterfilter? vill gärna har svar på mina frågor i #0! :D:D

Dom funkar som vanliga filter men istället för att ha pump och filtermassa i karet så finns det i en behållare bredvid karet, så du blir av med det fula i karet och fiskarna får lite mer utrymme.
Rengöring är lätt, stänger av filltret tar filtret i en hink med vatten från karet och öppnare det, krama sedan ur filtermassan lite lätt och monterar ihop de igen och sätter igång det.
Tror jag gav 300 eller 400 för mitt eden 501.
Ber om ursäkt om svaren är luddiga eller så, e helt slut efter en varm och jobbig dag p jobbet 

okej, låter ju lätt som en plätt:D
tja 300 eller 400 är jag berädd att betala för att slippa det fila eländet till innefilter i mitt kar:D
förstår det, blir ju svättig var man är! vet inte hur många gånger jag åkt ner för att bada idag!