Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: dammar
Läst 5651 ggr
chigak
0

Vi har köpt en liten damm idag=)

Idag har vi varit och köpt en liten damm på 350L. Det är en sån i plast och vi ska bygga in den i ett hörn på altanen och göra en riktig myshörna där.

Det ska bli så kul att fixa iordning allt. Jag kan se framför mig hur jag vill att det ska bli. Nu återstår bara att lyckas få det så ocksåSkrattande

Tanken är att det ska vara avsatser i olika höjder runt dammen där jag på sommaren kan ställa blommor, på 2 sidor av dammen är det höga plank som skyddar och där ska jag hänga krukor med hängväxter, pumpen sprutar en liten fontän och så blir det sumpväxter i kanten.

Runt dammen ska jag fixa till nåt snyggt staket som håller katterna borta.

Så nu ska vi bara räkna ut hur vi ska bygga… Tungan uteGlad

raudur
0

Va häftigt,vill se bilder sen :)

chigak
0

Ja då kameran ska vara med =)

[aammE]
0

Åh, så kul! Vi hade en damm förut, när vi bodde i hus. Skrattande

yemoller
0

Jag var inne på att bygga en innan men så fick vi en ny granne i huset som tyvär har ungar så det sket sig, lyckans dig Skrattande

chigak
0

Med staket kan man hålla både katter och barn bortaSkrattande

yemoller
0

Förvisso, men det finns alltid en risk att ungarna slinker igenom så det får skjutas på framtiden för min del … Hoppas man får njuta lite av bilder på ditt istället när de står klart Skrattande

sophia007
0

Staket är inget problem för mina kissar i alla fall! ;) Kan man inte hoppa tillräckligt högt man man klättra! :P Men de brukar ju kuna simma och de behöver så…

chigak
0

Jo det är så jag tänker med katterna. De kanske provar att ta sig över staketet men jag tror inte de gör det mer än en gång… haha, mimna katter HATAR vatten.  Jag kommer även att sätta nät innaför staketet så det kommer inte gå att krypa igenom heller.

Vi har ju inga barn än och när vi får det så får vi ta oss en funderare på då hur det fungerar men än så länge så räcker det att det är kattsäkert hihi.

Jag har nu varit och införskaffat material så nu ska jag ge mig ut och börja byggandet. Glad

Håll tummarna nu för att min planering håller ända tills det blir färdigt och blir som jag tänktTungan ute

chigak
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu så är bygget igång=) Blir en ram runt som vi sedan ska lägga en duk i och fylla upp med sand så det blir stabilt och även som isolering mot värme/kyla

chigak
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dammen

Cappi
0

Kul projekt det där.

Barn ja, de lär sig faktiskt!! Finns det damm, så är den inte så spännande i längden.

chigak
0

Fya vi har legat däckade i magsjuka några dagar så det har stått still med nyggandet. Men nu så är vi på g igenGlad Nu ska bara ösregnet avta medSkrikandes Denna svenska sommar…

[hilevij]
0

Bra att ni är friska så att ni inte missar det underbara regnet ;) Ska ni ha guldfiskar eller koikarpar eller annan fisk i? :D

chigak
0

Hihi, ja regnet får man ju inte missa;)

Vi har tänkt ha Guldfisk i:)

chigak
0

Försöker lägga upp bilder på dammbygget, men det går inte att lägga in bilderObestämd

chigak
0

Men varför går det inte att lägga in bilder???Rynkar på näsan

heffaklump
0

Dom kanske är för stora? (:

EricaN
0

hur har det gått? =)

imsuchadiva
0

Skulle vara kul o höra hur det gått, samt se bilder.
Mamma fick äntligen sin efterlängtade damm i år. Så i sommar ska den fixas! Ska bli så roligt.

6677
0

Mer bilder.

imsuchadiva
0

Hur har det gått? :)