Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1662 ggr
[Tassy]
0

Axolotl

Hej allesammans!

Jag har bestämt mig för att skaffa axolotlar och håller som bäst på att läsa på om dem. Har hittat grundläggande info, men kom att tänka på det här med alger? Hur funkar det?

Man vill ju ha ett rent och fint akvarium, men dessa rackare skulle nog käka upp eventuella malar, så vad gör man?

CaithSith
0

Jag skulle nog starta burken och vänta och se om det behövs några algätare, man kan tex ha mycket växter så brukar det "slå ut" algtillväxten(samt undvika att ställa burken i solen mm).

Annars tycker jag du ska fråga på det här forumet, kunniga människor där Glad (ifall du inte sett det redan);

http://www.caudata.org/

TccT
0

Caudata är en bra sida om mycket. Sen kan man söka på Axolotl och Miluhe på Zoopet så finns en del att läsa där oxå

[Tassy]
0

Tack och bock för svar! Läser runt på alla sidor jag kommer över just nu. Har kikat in caudata nu, och även hittat Axolotl.org Glad

Sol vill de ju inte stå i då de ska ha relativt svalt vatten, men det här med mycket växter hade jag fått om bakfoten. Jag trodde att risken för alger ökade med antalet växter.