Att koppla in?
Jag har nu suttit en jättelång stund och försökt se vad det står på anvisningen som medföljde min Elit mini submersible, 25W, aquarium heater.
Kan inte se vad i hela världen det står i bruksanvändningen som tryckts med ybersmå bokstäver på kartong. =/
Hur kopplar man in en doppvärmare är alltså min fråga?
I med kontakten, eller? :P
Förstår inte riktigt vad du menar… I med själva värmaren i karet, ställ in temperatur och i med kontakten, så som jag tror att du undrar efter vad du skrev XD
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Jo, det var det jag undrade. =)
Det stod något om att vänta 30 minuter, fattade inte riktigt, var så liten text.
Men det är bara att köra nu då. =)
Den har suttit nere i vattnet över en timma utan att vara igång. =)
Man kan ha på doppvärmaren dygnet runt?
#2 Det där om 30 min mpste ha med temperaturen att göra. Värmaren ska inte utsättas för hastiga temperaturändringar. Om den t.ex är kall så ska du vänta tills den nått rumstemperatur innan du kopplar in den… och om du ska byta vatten i akvariet eller om du behöver ta upp värmaren ur akvariet så ska du ge den tid att svalna innan. Om du bara rycker sladden och tar upp den på en gång så kan den gå sönder eftersom den inte längre har vattnets kylande förmåga omkring.
#3 Okej, tack. =)
Och aldrig ta ur doppvärmaren ur karen när sladden är i. Den kan explodera då. Dra alltid ur kontakten om du behöver ha ur doppvärmaren!
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Är du helt säker på att du ens behöver en doppvärmare på sommaren? Jag har aldrig doppvärmare, inte ens på vintern.
#5 Okej, tack. =)
#6 Nej, men har införskaffat för att kunna ha samma temp. på natt och dag. Det sjunker väldigt under natten i vårt hus.
Ett kallt hus över huvud taget.