Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 2347 ggr
fiskargrabben
0

ciklid-död?

Hej undrar om det finns nån sjukdom som bara dödar cklider? isf har jag fått den, de lägger sig på botten och "kramp andas" och sedan dör de vad kan de vara för nått nån som haft liknande?

Min favoritfisk kommer nog dö inatt de är en ciklid som har drabats.

Ledsen 12 åringGråter

HeidiH
0

Hmm, låter mkt konstigt!! Vad kan de vara extra känsliga emot? Dåkligt vatten? Jag är inte bra på ciklider alls tyvärr, men har nog hört att de kräver en mkt bra vattenkvalite..

fiskargrabben
0

jag har bytt halva akvariet flera ggr och inget har hänt!

frasan
0

Hej vad har du för värme i karet ,vatten cirkulation, filtermassa, inredning?

fiskargrabben
0

jag har ca 24-25 grader vädigtkraftig cirkulation har ingen filtermassa men har en helt vanlig pump och har en ***** massa växter i akvariet, en stor rot och filtersand som boten

frasan
0

föresten vad är det för ciklider du har det glömde jag att fråga. antog att det var malawi!! sorry

fiskargrabben
0

nej det är syd-amrekanska och syd-afrikanska nu har det börjat på andra fiskar oxå :( och GH va högre än vad mätninga kunde mäta har det någon kopling?

ErikaAndersson
0

har du mycket syre?

Nooon2
0

Låter lite läskigt det där… 
Vad har du för fiskar. Visar alla symptom. Har du något ovanligt i vattnet? Kan det vara något som förgiftar, tro? En glittrig sten eller så?
Det låter ju som om akvariet annars är ok med filter och växter och så…
Har du gjort några förändringar nyligen? Akvariet är inte nystartat tror jag…eller? Har du ex.vis köpt fler fiskar?
Kan du se något annat på fiskarna? Beläggning på huden, utstående ögon, svullna gälar etc ? Det finns ju parasiter som ger sig på gälarna.

fiskargrabben
0

har inte gjort något nytt alls. jag har blåcklider, fjärisciklider, Guppy, svärdbärare, fembandsbarber, neontetror, pansarmalar mm.

fiskargrabben
0

nån som vet vad man ska göra om man har för högt GH?

frasan
0

Kolla om du hittar något i denna länk: http://www.ciklid.org/joomla/index.php?option=com_content&task=section&id=3&Itemid=57

fins en liten fråga om GH men inget direkt svar.

fiskargrabben
0

akvariet är friskt nu! th_studsmatta tråden kan tas bort

frasan
0

Kul….Berätta gärna vad du gjort och vad du tror att det kunde ha varit

fiskargrabben
0

bara bytt ALLT vatten på samma gång