Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 1643 ggr
fiskargrabben
0

Ancistrusyngel!!!

har fått ancistrusyngel är jätte glad =)!!! ska jag ta bort ynglerna eller ska jag bara lå av filtreringn??? åker på semester imorgon så jag är lite orolig om de kommer överleva =( vad äter de osv!

KerstinL
0

Det är bara att låta dom vara, det brukar bli bäst då.. ; ) Tänk på att vara noga med vattenbyten nu för ynglen behöver fräscht vatten för att växa och må bra.

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

fiskargrabben
0

tänkte om jag ska sätt nått för pumpen så de inte sugs in i den? och nu nät jag inte kommer vara hemma så vet jag inte hur det kommer gå. hinner inte bytta vatten förens om en vecka ungfär gör det nått?

histronica
0

Grattis till ynglena :-D kul.

Svårt att garantera att det inte behövs bytas på en vecka, det är ju mer som spelar i. Själv brukar jag ta en del var tredje dag och det har gått fint. Dock har jag redigt drag på pumpen så det kanske hjälpt till. Den är på 2000 l/h innerfilter samt att jag har ett ytterfilter i ett 220 liters kar (min botior vil ha drag och ancitrus gillar det också) och jag har aldrig hittat några yngel i pumpen när jag rengjort innerfiltret och då sitter de små rackarna ändå på pumphuset….

Kanske du förlorar en och annan i pumpen men klarar de 2000 l/h så bör det bäl inte vara så stor risk?

Däremot osäker på vattenbytet - "måste" du åka bort så har du ju inget val i och för sig. Kanske om du försiktigt byter en större de av vattnet, ser til latt pumpens utblås är p vattenytan så det syresätts? Fast jag vågar faktiskt inte lova - kanske någon annan har bättre tips om just det.Glad