Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 3966 ggr
claire
0

Grodyngel.

1. Hur ska man utfodra dem?

2. Hur många liter vatten ska man ha?

3. Har du bilder på dina grodyngel?

4. Bästa sättet att bygga en "brygga" till dem?

5. Kan man "Dela" på en "äggklump"

Och jag vill INTE veta att det är olagligt att ta in grodyngel, eftersom jag VET med säkerhet att detta är tillåtet om amn släpper ut dem när de växer upp. Vill heller inte höra andra klagomål TACK, som de flesta i min ålder brukar få taskiga inlägg om vår "okunnighet". Ursäkta om jag är för arg av mig, men jag äör bara väldigt trött på det.

Detta är förmodligen fel forum, men hittade inget mer passande.

Mvvvvvvh.

/Linn, 11

TccT
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vanligt flingfoder går bra. Möjligen lite mer åt vegetabiliskt innehåll om man råkar ha det hemma.

Beror ju lite på hur många yngel man har.

Tar inte in så slipper att hinna få ut dom i tid. Fångade in några vuxna av vanlig padda från väg när det var kallt så inte skulle bli överkörda. Släppte ut dom igen efter några dagar vid lämplig lekplats igår.

Kan till exempel ha sluttande grus. Lägga några lite större stenar som stopp så inte gruset jämnar ut sig bara.

Kan ta in en del av romklumpen.

Tänk på att få ut dom så fort dom är påväg att gå upp. Jobbigt med mat och måste ju sättas ut då.

Inte ha dom med något annat som fisk eller inredning från vanligt akvarium med tanke på smittrisk. Viktigt att tänka på det.

Sätter ut paddorna igen som är tre par.

TccT
0

Bild på del av pölen. Lyckas inte få in fler än ett i varje inlägg

TccT
0

Deras "hem" och transport innan utsläppet

akvariet
0

hej…

jag har alltid tagit in grodyngel när jag har hittat det i sjöar eller bäckar:D det gör ingenting om du delar på en äggklasse…

jag matade mina med vanlig fiskmat, flingfoder, de äter som bara den så luras inte av de små glubska små varelserna:)

jag hade mina i en sån där 10 liters dunk där jag satte i en gigansisk sten som var någolunda kvadratisk så den stack upp lite över ytan, som ett litet landställe…

det är förbjudet att ha dem när de är vuxna men inte när de är ägg till yngel! det är ju typ en trend i svergie att ta hand om grodyngel, många skolor sysslar ju med det:D

lycka till!