Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1450 ggr
[TheoA]
0

Sten som rostar?

Vi har skaffat skiffer plattor (tror jag att det var) och dom har börjat rosta. Dom har fått prick samma färg som rost på några ställen. akvariet håller på att startas upp för några salamandrar ska bo däri. är det farligt och kan skada? 

Bild kommer imorgon.

[TheoA]
0

Vi ska hämta salamandrarna på söndag ska jag ta med mig stenarna och byta då eller?

fiskargrabben
0

jag skulle göra det

[TheoA]
0

För det ser inte så farligt ut.

KerstinL
0

Vi har haft stenar som "rostat" och det har inte hänt nåt med fiskarna, jag tror att det beror på att det är metall i stenen och det enda som händer då är väl att vattnet blir lite annorlunda i värden och sånt, men är du osäker så fråga på djuraffären vad dom tycker..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Nooon2
0

Extra järn i vattnet kan växterna gilla. Det ingår ofta i växtgödning. Jag vet däremot inte hur höga halter som är vådliga. Forska lite i det. Om du inte vet helt säkert att de är jättekunniga på djurbutiken så ta reda på det själv. Tillräckligt med konstigheter sägs till intet ont anande kunder i somliga butiker…

[TheoA]
0

För jag ska ha salamandrar i det så det kanske är farligt för dom. men Salamandrarna verkar väldigt tåliga