Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 2586 ggr
Dragula
0

Utbukning blev hål

Hej

En av mina guppies hade en utbuktning på sidan av magen som var vitt och luddigt, svamp tänkte jag och behandlade med salt. Nu har det vita luddiga försvunnit och istället blev det en grop där på sidan av magen.

Någon aning om vad detta kan vara?

Johan-
0

Ingen aning, men det låter inte alls bra!

Dragula
0

Honan verkar inte må dåligt utav det som det är nu iaf, hon äter friskt och leker gärna med en av hanarna.

Johan-
0

Personligen hade jag plockat bort henne, det kan ju vara något som ligger i generna.

Dragula
0

Osäker eftersom symtomten ändrades vid behandling.

TccT
0

Låter som bakterier. Kan bero på dåligt vatten.

Dragula
0

Hmm. Okej.

Får återkomma efter vattentester isåfall, men det här var inget symtom jag hört talas om förut.

Kan svampen ha grävt "gropen" så att säga? Så när den försvann blev bara gropen kvar?

HeidiH
0

Hmm, anta att där var ett litet sår, en huskada, som du inte såg från början. PÅ skadan bildades svamp, som har förvärrat skadan, hindrat den från att läka.. När svampen försvann, kom "såret" fram? Bara spånar..

Dragula
0

Ptja, det är inte omöjligt. Men isåfall, vad göra?

Emelie89
0

Den var inte nå "blodsprängd" va…min slöjstjärt fick ju liknande men blev också blodspränd..det försvann med saltbehandling och höjd temperatur. dock blev det inget hål efteråt…Han fick vara i karantän i ett eget kar tills han blev frisk..

HeidiH
0

Är svampen nu borta så bör såret / hålet läka av sig själv tycker jag! Håll koll bara!

TccT
0
dannydell
0

Tror också att det är en skada som har blivit av svampinfektionen. Vänta och se så blir det nog bättre med tiden!

Dragula
0

Det har bildats som en blåsa över såret nu, som det blir på människor. Typ en sådan "vattenblåsa". Är detta bra eller dåligt?

akvariet
0

en sak är ju bra, blåsan skuddar ju såret från att få i sig bakterirer…

hoppas det löser sig!