kampfisk
nån som vet nått om kampfiskar har 3 honor och en hanne har haft dem sedan igår kväll och han har börjat göra bubblor vid flytväxterna nån som vet varför??

Han bygger ett skumbo.
Hur stort är akvariet? du är medveten om att hanar och honor offtast inte fungerar ihop och bör bo i olika akvarium?
MVH Erika :)
det är ett 160 liters
och är det inte lite tidigt att bygga ett skumbo efter en natt i akvariet??

Har man bott ensam utan tjejer ett tag så är det väl aldrig för tidigt? ;)
MVH Erika :)
nej kanske inte
han bode i en växttrappa med 1 svärdbärarhanne
inte många honor där inte
nån som vet hur man får ett riktigt skumbo som han vaktar? liksom odla dem?
Det enda jag vet om kampfiskavel är att de ska ha lågt, stillastående vatten - och jag har för mig att det ska vara rätt varmt också..? Kolla upp ordentligt innan, det finns en massa information på internet. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Okey tack
Okey tack
Ska du odla så kan du ine ha flera honor i samma kar son leken är i :)
Endast hona+hane, inget filter eller cirkulationspump, mycket växter så honan kan gömma sig för hanen och ta bort honan direkt efter lek :)
Finns massor att läsa i en hel del trådar här på forumet om kampfisklek :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
okey tack kan man ha en 25liters balja? med ca 21grader i?
jopp! :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
funkar det med bara 21 grader???? va himla bra då ska jag fixa baljan direkt den är blå och är på ca 25 liter
Så länge temperaturen är konstant, blir det kallare och du har yngel kan de få lunginflamation och dö, samma om du inte har täcklock :)
okey kan man ta lite vanlig köksplast? sån man ser igenom?
Jo det tror jag väl :P Har inte testat det själv dock
ja som täckglass har ju inge sånt
eller så tar jag en sån här låda man köper på ikea med lock det kanske skulle vara bättre?såm kan stå under mitt stora akvarium?
funkade!!!! nu har jag ett JÄTTE fint skubmbo där är det nu en hanne och 1 hona!!