Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 2161 ggr
fiskargrabben
0

kampfisk

nån som vet nått om kampfiskar har 3 honor och en hanne har haft dem sedan igår kväll och han har börjat göra bubblor vid flytväxterna nån som vet varför??

gickan87
0

Han bygger ett skumbo.

Hur stort är akvariet? du är medveten om att hanar och honor offtast inte fungerar ihop och bör bo i olika akvarium?

MVH Erika :)

fiskargrabben
0

det är ett 160 liters

fiskargrabben
0

och är det inte lite tidigt att bygga ett skumbo efter en natt i akvariet??

gickan87
0

Har man bott ensam utan tjejer ett tag så är det väl aldrig för tidigt? ;)

MVH Erika :)

fiskargrabben
0

nej kanske inteFlört han bode i en växttrappa med 1 svärdbärarhanneTungan ute inte många honor där inte

fiskargrabben
0

nån som vet hur man får ett riktigt skumbo som han vaktar? liksom odla dem?

MoaL
0

Det enda jag vet om kampfiskavel är att de ska ha lågt, stillastående vatten - och jag har för mig att det ska vara rätt varmt också..? Kolla upp ordentligt innan, det finns en massa information på internet. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

fiskargrabben
0

Okey tackGlad

fiskargrabben
0

Okey tackGlad

sussa08
0

Ska du odla så kan du ine ha flera honor i samma kar son leken är i :)

Endast hona+hane, inget filter eller cirkulationspump, mycket växter så honan kan gömma sig för hanen och ta bort honan direkt efter lek :)

Finns massor att läsa i en hel del trådar här på forumet om kampfisklek :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

fiskargrabben
0

okey tack kan man ha en 25liters balja? med ca 21grader i?

sussa08
0

jopp! :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

fiskargrabben
0

funkar det med bara 21 grader???? va himla bra då ska jag fixa baljan direkt den är blå och är på ca 25 liter

sussa08
0

Så länge temperaturen är konstant, blir det kallare och du har yngel kan de få lunginflamation och dö, samma om du inte har täcklock :)

fiskargrabben
0

okey kan man ta lite vanlig köksplast? sån man ser igenom?

sussa08
0

Jo det tror jag väl :P Har inte testat det själv dock

fiskargrabben
0

ja som täckglass har ju inge såntFlört

fiskargrabben
0

eller så tar jag en sån här låda man köper på ikea med lock det kanske skulle vara bättre?såm kan stå under mitt stora akvarium?

fiskargrabben
0

funkade!!!! nu har jag ett JÄTTE fint skubmbo där är det nu en hanne och 1 hona!!