Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2101 ggr
takykardi
0

Förvunnen fisk!

Märkte att min ena svärbärarehona har försvunnit. :O Det är så konstitgt! Har letat igenom akvariet och hittar inte henne. Men så kom jag på att jag bytte ju vatten för någon dag sen så kanske hon kan ha hoppat ut då ? Är svärdbärare hoppiga fiskar ? :o Mina katter hjälper gärna till med allt jag gör, så hon har antagligen blivit kattmat ifall hon hoppat ut. :/

fiskargrabben
0

det är nog risk för det tyvär

HeidiH
0

Trist, men sånt som händer. Inte omöjligt att katten hjälpt till! Får testa att ha katten i annat rum då du byter vatten!

takykardi
0

Ja trist är det. :/ Ja från och med nu får katterna vara i ett annat rum. Har aldrig varit med om att en fisk hoppat ut. :/

HeidiH
0

Gjorde mina zebrafikar så jag mitt akvarie var sönder o jag skulle flytta över dem till en annan behållare. Hörde plötsligt hur de chippade på golvet!

Nooon2
0

Hade några svärdbärare en gång i forntiden. En av dem var en stor och bestämd hona. Hon tänkte minsann inte gå med på att vara i en hink medan jag gjorde en större "remake" i akvariet. Hon hoppade ut! Jag hittade henne ganska snart men hade svårt att få tag på henne för hon var så vild och hon sprattlade sig in bakom akvariebänken. Tillslut fick jag ändå tag i henne och slängde ner henne i akvariet. Hon simmade omkring med en liten dammtuss på sig i över en vecka innan det lossnade.

Numera har jag bilbukar - de hoppar så fort de blir lite skrajsna. Jag måste passa dem jättenoga och ha akvariet täckt så mycket som möjligt hela tiden. På något vis så hoppar de väldigt plötsligt och omärkligt. Det är kanske inte så konstigt egentligen eftersom de är utvecklade just för att vara bra hoppare. Jag räknar dem när jag byter vatten eller gör annat och om någon fattas måste jag titta jättenoga runt akvariet för de är svåra att hitta. De sprattlar inte alls mycket så man lägger inte märke till dem om man inte tittar noga. Oftast hittar jag dock den saknade fisken i akvariet - de är ena hejare på att göra sig osynliga.Glad

MiniAndMe
0

aa jag har hört att svärdbärare hoppar ganska bra eller något… Synd på fisken! Rynkar på näsan

takykardi
0

Jobbigt att de ska hoppa så. :o Men ändå synd att de inte ska få hoppa som de vill utan att begå självmord! Hade bara haft henne i någon vecka så lite lessamt är det. :/