En liten Fråga
Hej jag har en äppelsnäcka som tidigare levde med en annan men den dog tyvärr =( jag fick några ägg klasar från dem men jag fick inga bebbar. Nu är det så att jag har hittat två nya ägg klasar men snäckan är ensam i akvariet (undantaget från fiskar) är det så att det är obefruktade ägg eller kan dom vara befruktade? även fast den inte mött nån anan snäcka sen den andra dog (den dog vid jul då jag var bortrest) sen undrar jag hur "klimatet" ska vara åvan ytan för att äggen ska klara sig?
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

ja, det kan lägga obefruktade ägg, tror din har gjort så… men det kan också vara att den förvarat de en längre tid…
ja, det ska ju vara fuktigt men inte för fuktigt för då drunknar bebbarna men inte för torrt heller, sen ska det vara ett minimum på ca 10cm för att de ska lägga ägg också…
Ok Tack 
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

När de har blivit befruktade så kan de också lägga klasar i flera omgångar sim härstammar från samma bekruktningstillfälle.
Dels kan de lägga obefruktade men det händer att det kan komma befruktade också, trots att hon varit utan man en lite längre tid 
Min första snäcka var utan "man" i 3 månader…. och la ändå befruktade ägg….
Ok coolt =) vi får väll hoppas på bebbar =)

ja, det finns ju aldrig garantier men det kan faktiskt hända :-)
så vi håller tummarna 
PUTT kan man se om det är någonting i äggen?

ja, det kan man, får hoppas att jag inte säger tvärtom nu… när äggen är ljusa, nästan vita är de obefrucktade och när de är mörka är de befruktade… men detta kan du bara se när de har "torkat" i några timmar då de får färg!