Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 2997 ggr
Johan-
0

Palletciklid - Lekbetende?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag kom hem från jobb idag så såg det ut såhär i akvariet, där var ingen sand på stenen innan. Kan det vara hanens sätt att förbereda leken?

akvariet
0

kan inte så mycket men jag har FÖR mig att hanen tar en massa grus i munnen och lägger sedan det i en hög på ett fast föremål som en sten som den har gjort hos dig… tror hohnan lägger äggen i högen…Obestämd

Johan-
0

Nej så lägger de inte ägg.

akvariet
0

nä, äligt tallat vet jag inte men vill ju hjälpa till så gott det går…men som sagt jag vet typ ingenting om dem!Skäms

lycka till!Flört

Johan-
0

Om man inte har någon aning alls så kanske man ska låta bli att skriva överhuvudtaget?

fiskargrabben
0

de lägger äggen i taket på grotor men vet inte varför det är sand  famför

yemoller
0

Palleterna brukar gräva, all grus som finns i grottan brukar försvinna… o ett tag senare brukar de komma lite yngel.

Nooon2
1

Han har inte gjort en hög på stenen för att göra en hög. Han har grävt inne i grottan för att fixa till den och så har han helt enket bara dumpat sanden utanför.

yemoller
0

#7 Exakt Glad

MiniAndMe
0

#4 - Hon försökte i alla fall att hjälpa till! Hon visste inte men vad gör det?? det är tankeen som räknas! men om du hellre vill att ingen ska hjälpa dig såå…. -.- 

Skrikandes

Johan-
0

Ja jag tycker nog att det är bättre att inte skriva något alls i såfall, som hon själv skrev:

-"nä, äligt tallat vet jag inte"

Då tycker jag det är bättre att vara tyst, men ingen skafa skedd =)

Inget att hänga upp sig på

yemoller
0

Ja håller med #10, vet man inte så kan man låta bli att skriva …

paronskrutten
0

Jag tycker inte att det är fel att skriva sina teorier, förstår inte vad det skulle göra för skada. Akvariet försökte ju bara hjälpa till, eller hur? :)

Helena

MiniAndMe
0

#12 - precis vad jag menade… Men okeeej :)

metalbitch
0

japp, det är så dom förbereder innan leken,det skall juh vara fiiint i "grottan"Glad