Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1897 ggr
Mig-
0

odla killis

jag har nu skaffat ett par av arten Aphyosemion primigenium och de är i den 12 generationen från en vildfångad art, men nu undrar jag hur man ser att honan laggt rom? jag skulle isånnafall behöva flytta paret till ett annat kar så de inte äter upp ynglerna. tack på förhand :)

HeidiH
0

Hmm.. De lägger väl ägg i tex torv, som skall tas upp, och hållas fuktigt.. Hur länge vet jag inte, några månader..

Men blötlägger man och då kläcks det väl.. men jag vet inte vad som händer om de får ligga kvar, det kläcks väl då med gissar jag..

Nej, jag har inget bra svar, spånar lite, och gör ett inlägg, så jag minns att titta på tråden igen. Är oxå lite intresserad av killis, men inte alls påläst..

kent
0

den sorten som du har är en växtlekar.  jag har mina på lek i en glass/godislåda med vatten och mycket javamossa.dom får gå där en vecka sen tar jag upp dom ställer bort lådan i 3 veckor och sen näste gång jag koller i den är det yngel där….platt lättCool

Mig-
0

men e du säker på att den laggt ägg då? det blir ju ganska misslyckat om de lägger dem i akvariet dit jag flyttar dem? hur vet man säkert? jag har nu haft dem i ett 12 liters i en vecka nuGlad