Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 4448 ggr
Rajamaja
0

Köpt malawisar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska jag uppdatera lite från mitt projekt med mitt 250l akvarium där jag nu ska släppa i ca. 30-talet malawiciklider i olika färger.

Var precis hemma hos en trevlig herre och handplockade olika sorters fisk.

Fösta bilden ni får se, är de samlade i hink, men ska snart släppa lös dem i akvariet Skrattande.

Har även köpt Anubiasväxter från en tjej i Göteborg (tackar dig ännu en gång) och dessa ska planteras ordentligt också…Och har även en ormbunksväxt sedan tidigare.

Fler firrar i akvariet är 2 st Ancistrusmalar. 

Det som nu fattas är stenar, men det får komma med tiden. Mjukstartar detta…

akvariet
0

gud va söta!

ErikaAndersson
0

Vet du vad det är för nårra?

Rajamaja
0

Visst är de fina! Ska lägga in fler bilder på akvariet också.

#2 Ja du, ska kolla upp artnamnen sen, för jag har glömt av de flesta redan. Återkommer med info om det längre fram :)

ErikaAndersson
0

#3 av vad jag kan se, så är där Aulonocara Firefish, Metriaclima lombardoi.

Rajamaja
0
  • Labidochromis caeruleus, Golden
  • Metriaclima callainos, Bright blue (osäker)
  • Metriaclima estherae, Zebra "red" (osäker)
  • Pseudotropheus demasoni

Det är vad jag kan komma på just nu. Ska kontakta säljaren igen och fråga honom om han inte kan skriva ner artnamnen åt mig.

ErikaAndersson
0

hm, är lite osäker. Min första tanke var också Metriaclima estherae, Zebra, men, dom har inte rätt form? liknar aulonocara i huvudformen, "V format", Metriaclima har ganska "U format" huvud. Men hör med honom, jag kanske inte ens har rätt :)

Rajamaja
0

Ska ta lite kort på dem också nu när de är i akvariet. Men det får bli en annan dag.

ErikaAndersson
0

#7 ja gör det! lättare att se då :) ser fram emot det Skrattande

Rajamaja
0

Här är rätt artnamn på mina malawis:

• **Golden
    **
  • **Auratus
    **
  • **Pindani
    **
  • **Demazoni
    **
  • Firefish el Dragon fish

Fick mail av honom och han skrev ner dessa namn. Du hade säkert rätt. Är själv nybörjare inom området, så det kommer ta tid innan jag lär mig en bråkdel av arterna som finns Flört.

Är iaf riktigt nöjd med alla fiskar än så länge. Hade gärna velat köpa Pearl Mut också men det finns chans till det senare.

Ratata
0

Grattis till köpet, fina arter du har fått ihop. :)