Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettdammar
Läst 4781 ggr
strawberry09
0

Min morfars snygga damm!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tänkte visa lite snygga bilder ifrån min morfars damm som han har gjort själv! ;) han är väldigt stolt över den och jag tycker den verkligen är fin.

strawberry09
0

en vinterbild!

strawberry09
0

sommarbild

strawberry09
0

en till sommarbild

strawberry09
0

en båt och en bro!

fiskargrabben
0

Jätte fint!!!!!! jag skulle oxå vara stolt över han!!!!

Denna kommentar har tagits bort.
strawberry09
0

Han har även ett teriarum inne med en massa olika djur så som fåglar,fiskar,sniglar,grodor,ödlor,hamster med mera. :)

strawberry09
0

två st fåglar i ett bo!

strawberry09
0

När bild

HeidiH
0

vad mysiga grejer! Fin damm, jätteläcker verkligen!

strawberry09
0

och en bild på fiskarna i dammen!

fiskargrabben
0

#8 det är kinesiksa dvärgvaktlar där va? jag har sånna

strawberry09
0

#12 Aa det stämmer!

fiskargrabben
0

har de ägg? de har mina dock har aldig jag fått nå kyklingar

Nooon2
0

Fantastiskt roligt! Skojig morfar! Glad

strawberry09
0

#14 Ja det får ägg.

#15 haha aa det är han! :)

Cappi
0

Kan man få dela morfar med dig??Flört

Jag har trädgård han kan få göra en ny damm i, om han skulle vilja upprepa succén……..

Ja, sen har jag ju aldrig träffat min morfar så det vore skoj att ha en, särskilt en som din!Tungan ute

histronica
0

Kan inte annat än hålla med Glad

Dammen är mer än snygg - den är verkligen vackert planlagd.

Likaså terrariet eller vad jag ska kalla det, som var inomhus - fantastisk skapelse och det ser urmysigt ut, både för betraktaren och för djuren Glad

TccT
0

#7 Inte går väl alla dom olika djuren tillsammans?

Johan-
0

Har han både reptiler, fåglar, fiskar och hamstrar(!) i samma terrarie??

MiniAndMe
0

wow så snyggt!

strawberry09
0

#19, Jo dom går tillsamans

#20, Han har bara 1hamster och det är ingen vanlig hamster som man har i en vanlig bur.

Tackar för dom som tycker den är fin och mysig! :)

[Kamillah]
0

Vadå inte en vanlig hamster som man inte har i en vanlig bur? Det kan ju endast vara en dvärghamster eller guldhamster, och de ska absolut inte bo med någon annan art, guldhamstrar ska bo helt ensamma. Samma gäller alla andra arter som han har i terrariet antar jag.

Så tycker det hela verkar lite konstigt ;/

[hilevij]
0

#7 vilken läcker grej! :D

strawberry09
0

#23 hehe ne du har fel. han har tror jag är en dvärghamster och den trivs med dom andra. Han har inga ormar  ifall nån tror det.

[Kamillah]
0

#25 haha ormar skulle ju knappast funka, då skulle han inte haft hamstern kvar, så det tror jag inte någon tror att du har.

Men ändå, han borde inte ha alla de djuren tillsammans, det där terrariet ser hellre inte passande ut för en hamster Rynkar på näsan

Johan-
0

Tycker det ser hemskt ut, tycker även det är oansvarligt att han en så massa olika arter instängda såhär. Det borde ju vara rätt enligt djurskyddslagen

strawberry09
0

#27 Det är inte djurplågeri.. Han är känd för sitt verk och vart med i tidningar och han har haft sitt terari i ca hela livet. Det är större när man ser det i verkligheten.

Johan-
0

Tycker ändå att det ser hemskt ut, har du någon länk till dessa tidningar han varit med i?

histronica
0

Jag tycker det ser ut som att de flesta djur därinne har mer yta än vad många andra djur har. Akvariet är ju gott och väl stort om vi utgår från att mannen är normallång; är han iallafall 160 så är ju karet minst 110 cm långt? Fiskmängden ser ju inte heller överbelastad ut på nåt sätt.

Till skillnad från alla som har fiskar i 10-20-30 liters kar FAST djurskyddslagen rekommenderar minst 40 liter…..

Ser vi till dvärgfåglarna så blir väl de runt 10 cm? Dessa sitter nog i en bur i vanliga fall på 40x50 cm och det här ser klart större ut, iallafall samma längd som karet då - 110 cm isåfall?

Vad gäller sniglar, grodor och ödlor så finns det säkert "badplats"  för dem så de kan ta sig upp och ner i vatten om de vill, som det ser ut.

Personligen tycker jag det ser ut som att han har ordnat det bra för dem. Skulle änska att fler la ner samma tid på sina djur och att göra det fint för dem - även om alla inte har möjlighet att göra just på detta viset. Jag hade gärna haft ett "naturreservat" om jag haft tid pch plats Glad

fiskargrabben
0

jag tycker det var var en jättebra idé att fixa ett sånt terrarieFlört

TccT
0

Tycker ärligt talat oxå att det ser inte så snyggt ut.

Vad är det för ödlor och grodor?

Hur gör man rent med fågelskit till exempel? Sen finns väl en drunkningsrisk för både hamster och vaktlar.

Vore intressant att se en bild på närmare håll.

strawberry09
0

Då man får en hel del negetiva omdömen här så tänker inte jag skriva något mer om min morfars terarie. Då jag vet att djuren där mår bra. och det gör inte ni.. Så tänker jag varken Länka eller sätta några mer bilder.

TccT
0

Man får ha olika åsikter om vad som är fint eller inte. Har ju varit både positiva och negativa åsikter som man får räkna med när det gäller inredningar och djur till exempel. Bättre att visa mer än sluta bara.

strawberry09
0

#34 Javisst får alla ha sin egna åsikt. Men Men orkar inte lägga upp mer bilder eller länk, Ifall jag åker till honom och hälsar på så kan jag ta kort o skicka här sen ifall jag har tid.

Johan-
0

#33 Så du menar att om du inte bara får höra positiva saker så är du inte intresserad att dela med dig längre?

MiniAndMe
0

jag håller med #30!

De ser faktiskt ut att ha det jättebra ju!

yemoller
0

Håller också med #30 men funderade också på hur han lyckas hålla det rent, fåglar gridar ner nå koppiöst.

Hur har han gjort för att inte de landlevande djuren inte ska drunkna?

histronica
0

Jag skulle tippa på att det säkert på  sidan eller bakom går att öppna/dra ut - så han kommer åt att städa. Han verkar vara fiffig nog för det

Sen de landlevande - kanske är en heltäckande botten över akvariet men med "små sjöar" där de kan bada? Och där hamstern inte drunkar.

Skrattande

strawberry09
0

Jag kan ta lite bilder när jag åker till honom någon gång så kan ni få se :)

yemoller
0

#39, tänkte också nått sånt men e nyfiken, han kanske har nån annan lösning.

En fiffig morfar är det säkert Glad

yemoller
0

#40, Det hade varigt uppskattat Flört

Cappi
0

Jag förstår inte riktigt hur man ge sig till att tycka att morfar gör fel med sitt terrarium utan att först fråga efter fakta.

En sån idé får man nog inte bara sådär, utan det kräver väl självfallet planering.

Berätta därför gärna strawberry0 om morfars lösningar på de problem som har uppstått under projektets gång. Morfar kan kanske regga sig här, han också och berätta själv. Det skulle åtminstone jag uppskatta väldeliga.

strawberry09
0

#43 Ok men min morfar har ingen dator och så tror inte jag att han skulle gå in på en sån här sida heller. Han har haft det där som en hobby och han har haft det där sen han var liten och nu är han 70år. :P

Cappi
0

Då kan väl du berätta?