Malsjukdom?
Hjälp!
idag tänkte jag att Malte skulle få lite gurka som han älskar och då ser jag hur han ligger typ lite på sne på gruset men vidöppen mun! han verkar inte ha någon sugförmånga med sin mun längre för när jag hjälpte honom att komma upp på rutan så gled han bara ner igen! han har blivit mycket tjockare sen sist! sen så försökte jag "fösa" fram honom till grukan men han vill inte äta och då är han verkligen inte frisk om han inte äns vill äta sin favoritmat!
snälla hjälp mig! jag vet inte vad jag ska ta mig till! mår Malte dåligt mår jag dåligt!
Malte kan vara en Malta som blivit romstinn!
Annars har Malte fått någon sjukdom i magen, kanske en parasit. Du får hålla koll.

Hur lång är Malte? Är hn såpass liten att spröten ifram inte utvecklats ännu?
Låter lite oroväckande att du kan putta på honom…. de brukar ju vara rätt kvicka iväg om man kommer för nära med handen.
Har du matat med något nytt eller ovanligt för honom på sista tiden? Har aldrig hört om dessa symptom tidigare, jag är ledsen för det. Kanske någon har erfarenhet av det här?
Annars skulle jag avvakta lite och se den fortsatta utveckligen innan jag gjorde något - även om jag förstår att det är svårt för dig. Det "kan" ju vara något den ätit och då kanske den rider ut stormen så att säga.
Inget som försvunnit i karet? Alltså om den kanske tuggat i sig något som kan ha gett den "magont" - jag bara spånar men man vet ju aldrig.
Är det fortfarande samma?
Om han/hon har blivit tjockare så kan den vara förstoppad..
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

är men en oerhörd sorg i hjärtat som jag skriver detta:
när jag kom hem så låg han uppochner med en snäcka på sig…hemskt!
någonting med magen måste det ha varit! så imorgon blir det en ny mal men inte en Ancistrus tyvärr, det blir ca 3 små ortochontosar (stavas?) ist som får ta maltes plats…
trodde jag skulle få vara med om hur han växer till sig till en jättemal på 15 cm men det blev tyvärr bara en dröm!
saknar honom! RIP MALTE!

Jag är ledsen och beklagar det verkligen - vi vet hur mycket du tyckte om honom.
Hoppas du får roligt med dina 3 nya istället!
Ha det fint,
mvh Lotta
Beklagar mycket… vet det där… har hand om ett buffligt troll till Ancistrus. Han är en personlighet och har överlevt både det ena och det andra… skulle sakna honom mycket om det skulle gå illa någon dag. Hoppas att du får tillfälle att ha Ancistrus igen någon gång i framtiden.
Rapportera gärna hur det går med otosarna!