Hur leker praktbotior?
Hur leker praktbotior och var lägger dom sin rom?
Jag har 3 praktbotior och två av dem har i några dagar liksom tryckt sig emot varandra på botten av akvariet och liksom dansat. En av dem har lagt sin rumpa i sanden men jag har inte sett om hon lagt någon rom.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

ja om du fixar det…..och beskriver det då kommer alla fiskmännisker overallt på jorden att kolla på dig och dina fisk. jag själv + många av mina vänner har försökte att leka Praktbotia i över 20 år men inte ha rätt än.
Kent: Va?
Jag frågade precis hur dom gör! Har inte sagt "ATT" dom leker. Utan beskrivit "VAD" dom gör!
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Tror bara han menar att det är riktigt riktigt svårt att få dem att leka. Men fixar du det blir du känd! =)
Jag vet inte hur dom gör när dom leker.. Kanske går att googla.
Jag har inte för avsikt att få dem att leka eller så, men i med att dom har ett annat beteende så undrar man ju vad dom håller på med…..
Man tror att dom leker i strömmande vatten pga deras kroppsform, dom gör nog som andra Botior då, dvs simmar bredvid varandra medans hanen vibrerar mot honan. Sen släpper hon sin rom och han sin mjölke. Men som sagt det är spekulationer eftersom ingen sett Praktbotielek i akvarium.
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Mina vibrerar båda två mot varandra på botten av akvariet.
…när honan har legat med sin rumpa i sanden en stund så är en annan botia snabbt där och bökar ner huvudet och äter upp "något"…
Men det är säkert något annat dom håller på med.