Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 4434 ggr
[aammE]
0

Parasit?

Jag köpte nya guppysar idag. Nyss såg jag att det se ut som att det sticker ut små röda "spindelben" ur analen på en av honorna. Är det någon form av parasit?

Fint illustrerat:

Emelie
0

Ja, det är en parasit. Har dock glömt vad den heter för tillfället. Återkommer snart om det!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Emelie
0

Sök på Camallanus. Kan det vara det?

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[aammE]
0

Jo, det är det… Typsikt, hur behandlar man? Eller bör jag gå tillbaka till djuraffären?

[aammE]
0

Nu har jag mailat djuraffären och uttryckt min besvikelse. (det är ett nyuppstartat akvarie och dessa guppisar var först i akvariet, så det är med 100% säkerhet som jag säger att de kommer från djuraffären).

Emelie
0

#4 Jag tycker absolut du ska lämna tillbaka dem. Inte ska de sälja djur med parasiter. Usch, det är ju äckligt! Du borde kanske inte köpa fisk därifrån mer ;)

[aammE]
0

#5 Nej, verkligen inte! Men vi har en affär som heter "Rolles akvariecenter", där har jag alltid fått bra hjälp och friska fiskar. Jag förstår inte varför jag inte gick dit, knepigt. Obestämd