Köpa äppelsnäckor?
Funderar på en sak, vi bor i lägenhet och har postlådan inomhus. Kan man skicka sniglar nu då iaf om man lämnar in direkt på posten? Har börjat få ganska stora algproblem eftersom många av snäckorna har dött av hög ålder nu runt jul och skulle behöva ett gäng nya och kan knappt vänta tills våren har kommit..

Det blir fortfarande kallt i postens lastbilar så det funkar tyvär inte.
Men värmepåsar finns ju. De brukar man kunna använda på vintern + expresspost.

Ja men det kan ju inte bli minus inuti lastbilen. Såvida dom inte kör med kyltransporter och det har jag aldrig hört att posten gör..
Såna där värmepåsar, vart får man tag på såna då?
Posten förvaras ibland i containrar ute.. Dessutom kan man inte vara säker på att det inte blir - i släpet när posten körs med lastbil och när posten lastas.
Har du testat med en köpesannons här?
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Postens lastbilar har inget uppvärmt flak så där blir garanterat minusgrader.
Har alldrig använt värmepåsar.
Värmepåsar håller bara i 12 timmar, om jag inte missminner mig… Så även om du skickar ditt brev på inl.plats som posten hämtar på vad är det senast, 19.00? Då hålelr den ju endast till 07.00 och jag får i alla fall inte nån post förän tidigast kl 11 :P
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Klart det blir minus i lastbilsutrymmet
- inte i hytten nä….
Min son läser transportlinjen och fick ett extraknäck på posten förra helgen - han var så förbaskad för att det tom var kallare i lastutrymmet än ute! Dels för att släpen är ute dygnet runt, antingen parkerade eller också på vägarna i 100 km/h…
dessutom så blir det ingen ciruklation i lastutrymmet så kylan eskalerar och det blir som ett kylskåp/frys-effekt där.
Så med -5 ute så är det kanske -10-15 tom vissa dagar…
precis som de kan bli stekheta av att stå i solen under soliga dagar…

#7 Jasså, det var märkligt. Min pappa har kört lastbil i 23 år. Bland annat postbil. Aldrig blivit minus där inte. Men det är väl olika kanske.
För övrigt lägger jag ner det här forumet nu. Är så trött på att man aldrig ska kunna fråga en sak utan att få 500 snäsiga "expert" utlåtanden. Konstigt att alla andra alltid vet bättre än en annan och blir arga på den som vet mindre. Vet inte hur många trådar jag startat och dom trevliga svaren är lätt räknade.

#8 Tråkigt att höra att du tar det så, personligen vill jag bara hjälpa när jag svarar.

#8 Var bor du?
#8 otroligt tråkigt att du tycker så, tyvärr ska jag säga i så fall är detta ett av de "trevligare" forrummen i fiskvärlden… Andra forrum ser verkligen ner på nybörjare osv…
Och jag är ledsen över att jag antagligen är en av orsakerna till detta otrevliga bemötande.
Men jag måste få försvara medlemmarna på forummet lite.. Vi blir inte arga på de som "kan mindre" utan vill bara hjälpa, alla kan inte kontrollera sitt "tonläge" eller se att det man skriver kan missförstås (jag själv är sån pga dyslexi)
Har vi Medarbetare sett nån som rent ut sagt varit taskig mot någon på forrummet har denna fått en varning, elaka inlägg/trådar tas bort osv.
Att det blir diskussioner (mer eller mindre trevliga) mellan folk som har olika erfarenheter, well.. Detta är ett forum och inte en blogg om man säger så :) Forum är till för att dela erfarenhet och kunskap mellan individer och sådant leder mer eller mindre alltid till nån form av konflikt :)
Har du kännt dig kränkt på något vis är det ju alltid bra om du kontaktiar sitevärd eller nån Medarbetare, även om du inte vill stanna här hos oss så kan det ju vara bra att veta :)
Hur som hellst, hoppas du stannar i alla fall!
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#8 Förstår exakt vad du menar.
Jag tror på värmepåsarna, känner folk som använder det på vintern, och på så vis kan skicka året runt säger de.
Här är länken:
http://www.coolstuff.se/Varmepasar
Lycka till! =)