krokigt yngel!
hej, alla yngel mår kanon förutom ett som är spinnkigt och krokigt och det äter typ ingenting (har aldrig sett det göra det) så jag undrar om jag ska ta bort det elr ej?
alla andra mår ju bra och äter som bara den tills de blir feta och goa med inte denna lilla stackaren, jag vill inte att den ska lida (opm den nu gör det) så länge så vill ha snabba svar om hur jag ska göra tack!

Troligen dör den ändå såsmånigom.. Är matbitarna lagom stora även för denna lille?

ja, jag har malt den till så små som möjligt men den "sitter" ändå bakom sitt löv och gör ingen ting! tragiskt vad ska jag göra?

Ge den lite tid. Det är som med alla djur, vissa är svagare än andra från start. Antingen dör den eller också visar det sig bli den starkaste av dem. Mata nåt korn extra iinan du går och lägger dig så kanske den kommer fram när det är mörkt :-) Kanske den är lite lättskrämd av sig :-)
Hur gammalt var ynglet?

ja, det är ju det misnta av dem om det är la fortfarande knappt 1cm och nu är nog ynglerna kanske 2 månader och de fyra största är snart uppe i 3 cm men inte den… ska se om det hjälper att mata lite på kvällen innan jag lägger mig då!

Kan det inte ha varit en liten eftersläntrare som kommit?
-nån sån där lite sladdis som kom nån dag efter alla andra och då blir kanske storleksskillnaderna på denna lilla mot de andra mer markant. en tanke bara :-) prova att ge nån flinga extra nån gång ibland så får vi hålla tummarna!
Jag tycker precis som vissa andra att du ska ge det lite tid ;) Jag hade också en ensam liten pluttig fisk som gömde sig och inte ville äta. Men jag gav det sin tid, och efter några veckor var den helt frisk och pigg! :D Nu äter den mycket och simmar med dom andra ;)
vad e det för sorts av yngel? om det är Guppy så kan det va den klassiska "torpedsjukan" alltså inavel

#6 okej…
#7 ja, det är guppyyngel… den ser inte ut som en turped utan som ett krokigt sträck typ… den främre delen är rak och den bakre delen är vinklad jättemycket neråt…
då e det bara en missbildning, det händer ibland

Jag hade tyvärr valt att ta bort detta yngel för att undvika defekter i kommande generationer samt för att försäkra mig om att det inte lider

tror inte att det lider, det är livligt och äter som 17! nu syns det knappt långra, den är mycket rakare nu!
Tack för era svar!